مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهاباد در مورد شأن نزول آیه ولایت گفت: انفاق خالصانه به فقرا سبب نزول آیه ولایت و سوره انسان در شان آقا امیرالمومنین (ع) و اهل بیت شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۲۵۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ حجت الاسلام محمدصادق خوشنام در خصوص نزول سوره هل اتی و آیه ولایت اظهارداشت: بعضی از دستورات اسلام خیلی می تواند مقام بندگی و مقام انسان را نزد خدا وند رحیم بالا ببرد به طوریکه خداوند متعال به خاطر این دستورات و آن دستور مهم یعنی انفاق و کمک خالصانه به فقرا و ایتام آیه و سوره ای در شان آن فرد نازل کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بهاباد با بیان اینکه انفاق خالصانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باعث نزول آیه ولایت و سوره هل اتی شد گفت: اگر بخواهیم درزندگی و در دنیا به اوج مقام عبودیت و کمالات انسانی و خیر و برکت برسیم باید انفاق و کمک خالصانه به فقرا و نیازمندان را فراموش نکنیم.

  وی با اشاره به اینکه در احادیث، بالاترین عبادت بعد از نماز اول وقت کمک به مردم خصوصا فقرا و نیازمندان است افزود: انفاق، ایثار، سخاوت و جود امیرالمؤمنین علی(ع) و اهل بیت پیامبر (ص) زبانزد خاص و عام و حتی دشمنان آنان است.

خو شنام تصریح کرد: تمامی علماء و مفسرين شيعه، و نیز اكثر علماء و مفسرين اهل سنت بر اين باورند كه سوره‌‏ی انسان در مدح و شأن اهل‌‏بيت(ع) نازل شده است؛ اما برخی مي‏‌گویند که کل سوره را جبرئیل در شأن اهل‏‌بیت(ع) به پیامبرش هدیه کرد.

ارسال نظرات