خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بصیرت افزایی دانش آموزان در مدارس سرلوحه برنامه مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر بصیرت افزایی دانش آموزان در مدارس گفت: تربیت درست دانش آموزان تضمین کننده آینده انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۱۹۲۸۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج تز آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدرسه بهترین محل تربیت صحیح فرزندان است، افزود: مدیران و معلمان بصیرت افزایی دانش آموزان را سرلوحه برنامه شان قرار دهند.
وی با بیان اینکه فیزیک مدارس از لحاظ ساخت و نیروی انسانی کارآمد علمی و فرهنگی یکی از لوازم تربیت اسلامی است، خاطر نشان کرد: وظیفه متولیان هر دستگاهی حفظ نیروی انسانی و ایجاد انگیزه در زیر مجموعه جهت اداره بهتر امور است.
حجت الاسلام آل هاشم استفاده از نیروی انقلابی و متعهد به نظام اسلامی را در تربیت اسلامی موثر دانست و گفت: مقابله با هجمه فرهنگ غرب یکی دیگر از اصول اساسی تربیت اسلامی است که متولیان امر باید آن را مد نظر قرار دهند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بصیرت به معنای شناخت لحظه ها و مطلع شدن از دیروز، امروز و فرداست، اظهار کرد: نبود بصیرت، عامل انحراف از مسیر است و اگر انسان بصیرت نداشته باشد، ناخواسته به دشمن کمک خواهد کرد.
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: پیچیده ترین تهدید دشمن، تهدید فرهنگی است و هدف دشمن از بین بردن فرهنگ غنی ایران اسلامی است.
امام جمعه تبریز حضور جوانان در مساجد را سبب تضمین آینده اسلام، انقلاب و خنثی شدن توطئه های دشمنان کوردل جمهوری اسلامی دانست.
حجت الاسلام آل هاشم نرم خویی، ملایمت و پرهیز از بدرفتاری را یکی از ویژگی های معلمان موفق از دیدگاه ائمه (ع) توصیف کرد و گفت: نگاه یکسان و خودداری از تبعیض یکی از مواردی است که در صورت عدم رعایت آن توسط دبیران، اثر منفی بر روحیه دانش آموزان می گذارد.
امام جمعه تبریز شناساندن عظمت خداوند به دانش آموزان، بردباری و دانش دبیران را یکی دیگر از ویژگی معلمان از دیدگاه ائمه معصومین(ع) بر شمرد و امر به معروف و نهی ازمنکر و آگاه سازی دانش آموزان از اثرات گناه را یکی دیگر از وظایف معلمان دانست.
وی عامل بودن معلمان به گفتارشان، تواضع و فروتنی، تحقیر نکردن دانش آموزان در کلاس درس و تشویق دانش آموزان در مدارس یکی را از دیگر ویژگی های معلمان موفق بر شمرد.
امام جمعه تبریز خواستار دور نگه داشتن محیط مدارس از مسائل سیاسی و حاشیه ای شد و تاکید کرد: وظیفه کنونی ما پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، پاسداری از خون شهدا، شناخت توطئه های دشمنان، اتحاد و حضور همیشگی در صحنه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها