مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری همایش «نقش استاد شهریار در شعر و ادب فارسی» در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۰۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی اظهار داشت: همایش نقش «استاد شهریار در شعر و ادب فارسی» و مراسم نکوداشت غزلسرای معاصر استاد علی محمدیان متخلص به مسافر در ارومیه برگزار می‌شود که امید است مورد استقبال آحاد مردم به ویژه فعالان فرهنگ و هنر، ادیبان و شعرای استان قرار گیرد.

وی زمان برگزاری این مراسم را یکشنبه 26 شهریور ماه امسال ساعت 10 تا 13 و مکان برگزاری آن را سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق استان عنوان کرد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر همایش مورداشاره حوزه هنری انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد ملی نخبگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای با مشارکت نهادهای مختلف به ویژه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان ما در دوران آغاز به کار دولت دوازدهم یکی از آلوده‌ترین استان‌های کشور به لحاظ توزیع بازی‌های غیرمجاز محسوب می‌شد به طوری که امروزه در ردیف استان‌های پیشتاز در مبارزه با این معضل قرار گرفته‌ایم.

کریمی با بیان اینکه در دوره کنونی بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز به دغدغه اغلب مردم، مسئولان و فعالان فرهنگی و تربیتی تبدیل شده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با پیگیری و مساعدت نهادهای مرتبط موفق شدیم که بیش از ٢٠٠ هزار حلقه بازی غیرمجاز را از فروشگاه‌های استان جمع‌آوری کنیم که در این زمینه با ماموران انتظامی در این استان همکاری شده و بازی‌های فوق کشف و ضبط شده است.

کریمی ضمن ابراز خشنودی از اینکه بازی‌های مورد اشاره از ویترین مغازه‌ها جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن آسیب‌های فرهنگی ناشی از این بازی‌ها باید همت جمعی بین نهاد و ارگان‌‌های مختلف شکل گیرد همچنین بستر برای رشد و فعالیت هر چه بیشتر بازی‌سازها فراهم شده و حمایت‌های لازم از آنها به عمل آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به نقش خانواده‌ها به ویژه والدین برای پیشگیری از گسترش استفاده از بازی‌های غیرمجاز اشاره کرد و بیان داشت: والدین در هنگام خرید محصولات فرهنگی و سرگرمی برای فرزندان‌شان باید دقت و هوشیاری لازم را داشته باشند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ٢٢٠ بازی داخلی و 3 هزار بازی خارجی دارای مجوز و سالم در اختیار کاربران قرار گرفته‌است، خاطرنشان کرد: حمایت از بازی‌سازی‌ها و تولیدکننده‌های این عرصه به معنای واقعی کلمه ضرورت دارد چرا که با در نظر گرفتن معیارهای ملی میهنی و اعتقادات مردم این اقلام را طراحی کرده و به تولید انبوه می‌رسانند.

ارسال نظرات