خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین امینی در اولین همایش مردمی خادمیاران آستان قدس رضوی در شاهرود گفت: خدمات آستان قدس مسجد محور است و بسیار ارزشمند است که مساجد را محوری کنیم و با اینگونه عمل ها محقق می شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۱۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در اولین همایش مردمی خادمیاران آستان قدس رضوی در کانون جوانان بسیج شاهرود در جمع ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد در سخنانی با گرامیداشت روز مباهله و نزول آیه هل اتی اظهار کرد: نماز و روزه و نذر در حل مشکلات جایگاه دارد و در قرآن نیز این بیان شده است که می‌توان از نماز و روزه مدد گرفت برای خوب شدن و حل مشکلات و اهل بیت نیز روزه گرفتند برای حل مشکلات خود و این برای ما درس است.
وی افزود: اطعام طعام مهم است و در زندگی روزمره امروزی این کم شود و در این آیه اطعام طعام به مسکین و یتیم و اسیر و قربانی موضوعیت دارد و خون ریختن مهم است به نام خدا حیوانی ذبح کند و این‌ها موضوعیت دارد.
امینی خاطر نشان کرد: چه انفاق و اطعام و هر کار دیگری قشر آسیب پذیر باید باشد در این اطعام، آیت الله مشکینی می‌فرمود: برای اثبات فضیلت این خانواده خدا ملائکه را فرستاد که دم غروب تقاضا کردند و این‌ها خانواده اطعام کردند.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: ماندگاری کار‌ها به اخلاص است و اگر نباشد، چون باطن ندارد نمی‌ماند، اما کاری که اخلاص دارد خدا نگه می‌دارد، اما بدون اخلاص همه عالم جمع شود که اثرگذار باشد نمی‌تواند و مصداق اخلاص همین آیه است که اگر شما اطعام کردی توقع تشکر داشتی اخلاص نداری.
وی با بیان اینکه این آیات اثبات واقعه غدیر و حقانیت محمد و آل محمد (ص) است به دفتر آستان قدس اشاره کرد و گفت: آستان می‌خواهد خدمات آستان کشوری را در سطح کشور ارائه و خدمات دو طرفه باشد و هم آن‌ها خدمت ارائه بدهند و هم ما بتوانیم موقوفه جدید ایجاد و موقوفات را احیا کنند.
امینی با اشاره به طرح صالحین بسیج و آستان قدس انگشت گذاشته اند افزود: هر دو نظرشان این است که محور مسجد باشد و خدمات آستان قدس مسجد محور باشد و بسیار ارزشمند است که مساجد را محوری کنیم با اینگونه عمل‌ها محقق می‌شود.
رئیس دفتر سیاستگذاری آستان قدس رضوی شاهرود با تاکید بر همت عالی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی سپاه و تلاش‌های آستان قدس رضوی در مساجد انجام و پخش شود و سه یا پنج رکن مسجد را شکوفا کنند که رکن اول امام جماعت است و دوم هیئت امنا که مجریان هستند و رکن سوم پایگاه بسیج هستند و کانون‌های فرهنگی هنری هم یک رکن است و خیریه‌ها هم در مساجد هستند که این‌ها هم رکن هستند که سه مورد رکن هستند که کثرت دارند.
امینی ادامه داد: اگر می‌خواهیم فعالیت‌های آستان قدس رضوی در سطح محلات گسترش پیدا کند هماهنگی و همگرایی این ارکان را می‌طلبد که راحت‌تر به عزیزان مورد هدف خدمت ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: برای اینکه اختلاف در دفتر آستان قدس نشود که دفتر سیاسی و حاکمیتی نظام اداری نیست و بالاتر است که ما جدای این خدمات ارتباط و اتصال ما برکاتی است و هیج نباید مسائل سیاسی و سلیقه‌ای ایجاد شود و حرمت آستان قدس را نگه داریم.
امام جمعه شاهرود بیان کرد: کار اضافه‌ای دفتر آستان قدس و موازی کاری با ادارات نمی‌خواهد انجام دهد و با هماهنگی این ادارات انجام می‌شود و خادمیاران با نظر این سه رکن سازماندهی می‌شوند و با حساسیت آستان مقدس معنوی امام رضا (ع) انجام شود.
رئیس دفتر سیاستگذاری آستان قدس رضوی شاهرود با تاکید بر فرصت ارکان مساجد در این طرح و استفاده از این افراد با محوریت آستان قدس بکارگیری شوند عنوان کرد: دفتر آستان قدس را نسبت به جایگاه دیگر باید ویژه دید، چون ارتباط با، ولی نعمت و امام است و همه هدف خدمت دارند باید با اخلاص کار کنند.
امینی تاکید کرد: ما صرفاً کار‌های خدماتی و زیارتی را از دفتر آستان قدس رضوی توقع نداریم و با توجه به مشکل شرق استان که بیکاری است و آستان قدس سرمایه بزرگی دارد و می‌تواند کمک کند و همت ما نباید همه اش کار اقتصادی باشد و کار فرهنگی نیز توقع داریم و به مسائل فرهنگی استان و شهر ما کمک کنند و همه این‌ها با همت شما عزیزان محقق می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها