خبرهای داغ:
مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود:

تعمیق اعتقادات مردم و استفاده از ظرفیت های آستان قدس رضوی باید در شهرستان محقق شود

احمدیان در اولین همایش مردمی خادمیاران آستان قدس رضوی در شاهرود گفت: تحت لوای پرچم امام رضا(ع) با هر نوع خدمت و فعالیتی که انجام می دهیم اول باید تعمیق اعتقادات مردم و دوم استفاده از ظرفیت های آستان در شهرستان را مد نظر قرار دهیم.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۳۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرتضی احمدیان در اولین همایش مردمی خادمیاران آستان قدس رضوی که با حضور ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد به میزبانی کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد در سخنانی با خیرمقدم به شرکت کنندگان و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با اشاره به دفتر آستان قدس رضوی اظهار کرد: یک تعامل دو طرفه بین مردم و استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس بشود که از این ظرفیت‌های امام رضا (ع) در همه کشور بهره کافی را بُرد و در شهرستان دفتر آستان افتتاح شد و سازمانی ایجاد شد و بنا داریم قدم‌های عملیاتی را برداریم.
وی افزود: این جلسه کارگاه توجیهی عملیاتی برای اجرای کار‌های آستان قدس است و این برنامه مسجد محور می‌باشد و در حکمی که رهبری برای تولیت مرقوم فرمودند: محرومیت زدایی از ظرفیت‌های آستان در کشور استفاده شود و بنا نیست با هیچسازمانی تقابل ایجاد شود و در کنار همه سازمان‌های خدمات رسان است و حضور این نهاد‌ها در شورای سیاست گذاری است.
احمدیان گفت: آستان قدس یک ظرفیت اضافه‌ای بر این سازمان‌ها تزریق می‌کند و منصب همه افراد در این طرح خادمیاری است و پاداش همه همین عنوان خادم یاری است و به عنوان خادم یاری آن حضرت در مرقد امام رضا (ع) نائل شویم.
وی ادامه داد: امام جماعت مدیر کانون خادم یاران مسجد می‌شود و یکی از اعضا هیئت امنا و فرمانده پایگاه بسیج جانشین رئیس کانون خادمیاران این دفتر در مسجد باشد و ده خادم یاری تعریف کردند که خادم یاران زیارت، وقف و نذر، فرهنگی آموزشی و عمده کار ما در دفتر این است و مشکل ما فرهنگی و انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و کار فرهنگی برجسته‌ترین کار در بحث کانون‌های خادمیاری باشد باشد.
مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود عنوان کرد: خادم یار فنی مهندسی و اردو‌های جهادی و همین الان هزار نقطه در سطح کشور با حمایت‌ها مالی آستان و توسط سپاه انجام می‌شود که دو دهستان در شهرستان شاهرود در سال ۹۶ در حال انجام است و می‌تواند بیشتر شود.
وی اظهار کرد: خادم یاران اشتغالزایی و کارآفرینی و دو کار اصلی خواهیم داشت که اشتغالزایی و فرهنگی و در یک راستا می‌تواند ارزیابی کرد که طرح‌هایی داشته باشیم و آستان قدس کمک کند و ایجاد اشتغال شود، خادم یار بهداشت و درمان در کار‌هایی انجام می‌شود که حمایت و پشتیانی می‌کند از آسیب پذیران و هماهنگی با بیمارستان‌های شهرستان محرومین معرفی شوند که مشکلاتشان حل شود و دوستان در شهرستان پذیرفته اند.
احمدیان با تاکید بر محور کار محرومیت زدایی است افزود: خادم یار حمایتی که محورمین منطقه شناسایی شوند و آستان قدس حمایت کنند لیست در اختیارتان هست البته امداد و محله‌ها به جای خودشان و مسئول امداد محله مسئول خادم یار حمایتی شود و یا چند نفر را معرفی کنند و شبکه‌ای اداره شود.
وی تصریح کرد: خادم یار حقوقی تعریف شده که شبکه‌ای از وکلا و حقوق دانان ایجاد شود که محرومین از وکلا و حقوقدانان خدمات استفاده و خادم یار تربیتی و مشاوره که خدماتی می‌تواند در سطح شهرستان بدهد و شناسایی خوبی داشته باشید و یک رابط خواهران هم پیش بینی شده است.
مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود با تاکید بر اینکه تا سازمان ما کامل نشده از معرفی افراد به دفتر آستان قدس خودداری نمایید بیان کرد: سامانه و شبکه‌ای ایجاد و اسم همه در سایت خادم یاری امام رضا (ع) ثبت خواهد شد و شرایط مقدماتی دارد که باید رعایت شود و با توجه به این موضوعات دقت شود.
وی با اشاره به جلسات تخصصی برای خادم یاران عنوان کرد: این جلسات به مرور برگزار خواهد شد و جلسات تخصصی و آموزشی همه حاضر شوند و از دوستانمان در سپاه تشکر می‌کنیم که همکاری دارند و مقدمات زیارت اولی‌ها در حال فراهم کردن است.
احمدیان تاکید کرد: دو اتفاق خوب اگر بیفتد با حضور دفتر آستان قدس بسیار اهمیت دارد که تحت لوای پرچم با هر نوع خدمت و فعالیتی که انجام می‌دهیم اول باید تعمیق اعتقادات مردم اتفاق بیفتد و دوم استفاده از ظرفیت‌های آستان در شهرستان است که اتفاق خوبی خواهد بود.
در این برنامه مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود خادم یاران شهرستان را معرفی کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها