رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس تأکید کرد

شناسایی و معرفی مفاخر نهاوند با راه‌اندازی سرای نهاوندشناسی

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس گفت: با راه‌اندازی سرای نهاوندشناسی بحث شناسایی مفاخر شهرستان به صورت تخصصی‌تر در این مجموعه دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۵۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

شناسایی و معرفی مفاخر نهاوند با راه‌اندازی سرای نهاوندشناسیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، معاون فرماندار شهرستان نهاوند از مراحل تجهیز و راه‌اندازی سرای نهاوندشناسی بازدید کرد و از نزدیک در جریان امر قرار گرفت.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس در این بازدید اظهار داشت: شهرستان نهاوند مفاخر و فرهیختگان بسیاری دارد که تاکنون اقدام چندانی در خصوص شناسایی کامل و شناساندن این بزرگواران انجام نشده است.

محمدرضا عطایی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما در شهرستان نهاوند عدم حفظ و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی است.

وی ضمن اشاره به وضعیت گورستان قدیمی نهاوند ادامه داد: نگاره‌ها و نمادهای استفاده شده در سنگ قبور این قبرستان علاوه بر اینکه نشان دهنده هنر مردم این دیار در حدود یک قرن گذشته است، در خود داستان‌های بسیاری دارد که یکی از برنامه‌های بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس بررسی و تحلیل این موارد است که کار آن از حدود دو سال پیش آغاز شده است.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس گفت: با راه‌اندازی سرای نهاوندشناسی بحث شناسایی مفاخر شهرستان به صورت تخصصی‌تر در این مجموعه دنبال خواهد شد.

معاون فرماندار شهرستان نهاوند نیز ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای ایجاد مراکز فرهنگی گفت: فرهنگ یکی از پایه‌های اساسی جامعه است و همه باید در ایجاد مراکز فرهنگی همکاری داشته باشند.

رضا سلامتی افزود: همچنان که تا پیش از این، تا حد امکان با مجموعه بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس همکاری داشته‌ایم، پس از این هم ضمن حمایت از اقدامات فرهنگی، در کنار این مجموعه هستیم.

وی ادامه داد: شهرستان نهاوند ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد که متاسفانه ناشناخته مانده و لازم است که این موارد به مردم معرفی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار