به مناسبت فرارسیدن ایام محرم؛

مراسم «سیاه‌پوشان حسینی» در امامزاده محمد عابد(ع) اراک برگزار می‌شود

تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) گفت: مراسم استقبال از ماه محرم و سیاه پوشان حسینی آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) روز چهارشنبه 29 شهریورماه با حضور بیش از 40 هیئت عزاداری کلانشهر اراک برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۷۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسینخانی تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد مشهد میقان اراک(ع) در نشست هم‌اندیشی با هیئت امنا و سرپرستان این بقعه متبرکه، قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا را یک جریان ماندگار دانست و گفت: حادثه کربلا همواره تقابل بین حق و باطل را برای ما تداعی می‌کند، و لذا در این ایام باید با مجاهدت و ایمانی قوی، بصیرت و اندیشه خود را نسبت به این امام همام(ع) بیشتر کنیم.

وی حماسه حسینی را خورشیدی عالم تاب بر تارک جهان درخشندگی و فروزندگی مطرح و بیان کرد: کربلا فریاد عدالت در تیرگی ستم بود که حیات تازه‌ای به اسلام بخشید. امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره واقعی آیین محمدی(ص) و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی غبارزدایی کند. 

تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد مشهد میقان اراک(ع) بزرگترین درس امام حسین(ع) را ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری دانست و گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ماه محرم با حضور هیئت‌های مذهبی شهرستان اراک مراسم «سیاه‌پوشان حسینی» در آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) مشهد میقان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینخانی تصریح کرد: در این مراسم آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک با حضور جمعی از مسئولان، عموم مردم محب اهل بیت(ع) و هیئات مذهبی شهرستان اراک جهت استقبال از ماه عزاداری امام حسین(ع) سیاه‌پوش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از ماه محرم و سیاه پوشان حسینی آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) روز چهارشنبه 29 شهریورماه با حضور بیش از 40 هیئت عزاداری کلانشهر اراک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار