خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان:

بخش‌های مختلف جامعه باید در راستای فراگیری آموزه‌های قرآنی تلاش کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف جامعه باید در راستای فراگیری آموزه‌های قرآنی تلاش کنند، گفت: زمانی در جامعه به آموزه‌های قرآنی عمل شود، مشکلات مردم نیز رفع می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۹۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که ظهر امروز در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، برگزاری این جشنواره را زمینه‌ساز آشنایی بیشتر نسل جوان و آینده‌ساز کشور با معارف قرآن کریم دانست و مطرح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از امیدهای آموزش عالی کشور است.

وی با اشاره به اینکه عشق عمل به قرآن کریم در دل دانشجویان جامعه اسلامی موج می‌زند، اظهار کرد: امروز میزان عشق به قرآن و فهم این کتاب الهی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه جامع علمی کاربردی و مجموعه فنی و حرفه‌ای در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانیم در راستای بیکاری افراد تحصیلکرده گام‌های مطلوبی برداریم.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم در مورد درجات ایمان روایات مختلفی دارد، عنوان کرد: برخی به علت اینکه ایمان خود را تقویت نمی‌کنند با نقصان مواجه می‌شوند به همین علت گاهی جامعه از ایمان برخودار است اما به علتی اینکه نتوانسته در راستای تقویت آن گام بردارد به هدف مورد نظر نیز نزدیک نمی‌شود.

محمدیان از تعیین مکمل‌های مختلف برای ایمان یاد کرد و ادامه داد:‌ جامعه‌ای که در آن تکیه بر حق و صبر مشاهده نشود به زندگی سعادتمند مورد نظر نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه ظلم و ایمان در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند، گفت: افراد با ایمان برای اینکه به آرامش برسند نباید گرفتار ظلم باشند، ایمان برای هیچ فردی عصمت را به دنبال ندارد به همین علت امکان دارد فردی مومن باشد اما به خود و دیگران ظلم کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف جامعه باید در راستای فراگیری آموزه‌های قرآنی تلاش کنند، اظهار کرد: زمانی در جامعه به آموزه‌های قرآنی عمل شود، مشکلات مردم نیز رفع می‌شود.

ارسال نظرات