یک مداح اهل بیت (ع) گفت: مداحان باید فرهنگ ناب و پر از عظمت عاشورا را به نسل های بعد منتقل کنند
کد خبر: ۸۹۱۹۴۳۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، ماجرای حرکت و نهضت امام حسین (ع)، یک حرکت بود، که پس از قرن هاهمچنان به عنوان یک نهضت بزرگ و عظیم باقی مانده است، حرکتی که نسل به نسل منتقل شده است. بدون مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در انتقال این فرهنگ عظیم نقش داشته اند.

هادی بامری مداح اهل بیت عصمت و طهارت در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه از ۹ سال قبل و در ۱۵ سالگی نوحه خوانی و مداحی اهل بیت (ع) را آغاز کرده است، گفت: در مداحی از سبک‌های مختلف و اصولی که در کشور ما رایج است پیروی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در مداحان در سینه زنی و مداحی‌های خود از بیان مطالب تفرقه انگیز که موجب کدروت و نفاق می‌شود، خودداری کنند، بیان کرد: کاری نکنیم که ثواب مدح اهل بیت (ع) با کار‌های تفرقه انگیز از بین برود.

این مداح اهل بیت عصمت و طهارت اضافه کرد: مداحان باید با ظرافت خاصی فرهنگ ناب عاشورا و امام حسین (ع) را برای مخاطبین که همان عزاداران سرور و سالار شهیدان هستند، بازگو کنند.

هادی بامری با تاکید بر اینکه مداحان درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی را در قالب مداحی‌های خود برای مردم بیان کنند، عنوان کرد: این تریبونی که در اختیار مداحان قرار گرفته است، متعلق به دستگاه سرور و سالار شهیدان است که باید حرمت آن نگه داشته است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و قرآن امروز قیام حضرت امام حسین (ع) را با شیوه‌های مختلف مورد هجوم قرار داده است، تصریح کرد: مداحان نباید با تریبون عزاداری امام حسین (ع) اهداف دشمن را پیاده کند.

این مداح اهل بیت عصمت و طهارت اظهار کرد: مداحان باید منتقل کننده فرهنگ ناب و باعظمت عاشورا به جوانان و نسل‌های بعدی باشند چرا که اینگونه است که این نهضت تا قیامت ادامه خواهد داشت.

هادی بامری با اشاره به اینکه مداحان در عزاداری‌ها از اشعار پرمحتوا و روضه‌های سنددار و بامحتوا استفاده کنند، بیان کرد: اشعار بی محتوا و روضه‌های غیرموثق موجب تحریف عاشورا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مداحان باید از ورود خرافات و مطالبی که موثق نیست، در مداحی‌ها و روضه‌ها جلوگیری کنند.

علی‌ای حال مداحان باید پیام‌های واقعه بزرگ عاشورا را با استناد به منابع معتبر و سنددار در مداحی‌های خود استفاده کنند و موجب تفکر و تأمل مردم اقشار مختلف جامعه در پیام‌های این جریان تاریخی بزرگ باشند.
ارسال نظرات