دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه آزاد زابل عنوان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا بار دیگر با ندادن هواپیما به ایران بدعهدی خود را به اثبات رساندند
کد خبر: ۸۹۱۹۴۴۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
هادی ادیب راد در گفت و گو با خبرگزاری بسیج؛ ابراز کرد: طبق گفته‌های وزیر امور خارجه کشور در دو هفته اخیر دوبار نامه کتبی به مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته شده و سیاست‌های مخرب این کشور یاداوری شده است.

وی افزود: طبق گفته ظریف در این نامه درباره سیاست‌ها و بدعهدی‌های این کشور که برجام را نقض کرده سخن گفته شده و بار‌ها سیاست مخرب این کشور را مورد نکوهش قرار داده ام و در صورتی که نیاز به واکنش در برابر آمریکا باشد به طور حتم واکنش نشان خواهیم داد.

ادیب راد تصریح کرد: آمریکا و اروپا با ندادن هواپیما به ایران و نقض تعهدات خود بار دیگر برعهدی کرده علیرغم اینکه ترامپ اعلام کرده ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده و این موضوع عدم پایبندی وی را نسبت به برجام ثابت کرده است.

دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه زابل خاطرنشان کرد: طبق تجربیات کسب شده در خصوص عملکرد کشور‌های غربی نسبت به ایران انتظار می‌رود تقویت اقتدار امنیتی و نظامی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ادیب راد اظهار کرد: کشور‌های غربی در گذشته تعهد کرده بودند که هواپیمای مسافربری در اختیار ایران قرار دهند، اما با ندادن هواپیما‌ها در حقیقت قصد تحت فشار قرار دادن ایران را دارند.

وی تاکید کرد: علیرغم تعهدات پذیرفته شده از سوی طرف‌های غربی و ایران متاسفانه تنها ایران پایبند برجام بوده و کشور‌های غربی همچنان بر بدعهدی و نقض برجام پافشاری می‌کنند.

ادیب راد بیان کرد: متاسفانه ناوگان هواپیمایی کشور فرسوده است و قطعا این فرسودگی و ندادن هواپیما به ایران برخلاف تعهدات پذیرفته شده مشکلات بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.
ارسال نظرات