در گفتگو با بسیج مطرح شد

کارآفرین ایرانی چشم انتظار حمایت خانواده ها/کالای قاچاق بلای جان تولیدات داخلی

اجناس قاچاق و ارزان قیمت خارجی همواره بلای جان تولیدات داخلی بوده اند، نه تنها در نوشت افزار ها بلکه در همه ی اقلام این اجناس خارجی هستند که بازارها را مصادره کرده اند و در اختیار گرفته اند
کد خبر: ۸۹۱۹۴۴۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان؛ این روز‌ها بازار داغ خرید نوشت افزار و لوازم التحریر در تمام نقاط کشور به گونه‌ای داغ است که اکثر خانواده‌ها کودکان خود را برای بازگشایی مدارس آماده می‌سازند.

در این بین توجه به تولیدات داخلی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور؛ همت دلسوزانه‌ای از خانواده‌ها می‌طلبد تا با حمایت از تولیدات داخلی قوت قلبی برای کارآفرینان در عرصه اقتصادی باشند.

تولید لوازم التحریر یکی از بزرگترین تولیدات در کشور است که سالانه انبوهی از این اقلام روانه بازار‌های مصرف می‌شود، تولیداتی که در طول این سال‌ها توانسته است با توجه به بکارگیری تنوع در تولید نظر بسیاری از دانش آموزان را جلب کند.

اما اجناس قاچاق و ارزان قیمت خارجی همواره بلای جان تولیدات داخلی بوده اند، نه تنها در نوشت افزار‌ها بلکه در همه‌ی اقلام این اجناس خارجی هستند که بازار‌ها را مصادره کرده اند و در اختیار گرفته اند.

قیمت ارزان اجناس موجب جذب مشتری می‌شود

حمیدرضا محمودی رئیس اتحادیه نوشت افزار شهرستان هیرمند در این خصوص گفت: ورود لوازم التحریر‌های قاچاق در بازار‌های کشور می‌تواند ضرر بزرگی را به تولید کنندگان داخلی وارد کند.

محمودی تصریح کرد: مشهد، تهران و اصفهان شهر‌های بزرگ ایران با تولیدکنندگان انبوه لوازم التحریراند که اکثر نوشت افزار‌های این شهرستان از این شهر‌ها خریداری می‌شود.

رئیس اتحادیه نوشت افزار شهرستان هیرمند بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان هیرمند، نیز یکی از شهر‌های مرزی محسوب می‌شود؛ تولیدکنندگان می‌تواند اجناس خود را به کشوری همچون افغانستان صادر کنند.

وی بیان داشت: شهرستان هیرمند دارای یک تولیدی پوشاک در مرکز شهر است که در فصل پاییز تولید روپوش مدارس را بر عهده گرفته است.

محمودی گفت: شهرویر ماه و اوایل مهمرماه را می‌توان یکی از روز‌های پر رونق برای فروشندگان لوازم التحریر دانست که قطعا می‌توان با حمایت از تولیدکنندگان داخلی مشاغل بسیاری را احیا کرد.

وی که خود فروشنده لوازم التحریر در شهرستان هیرمند است خاطرنشان کرد: اکثر خانواده‌های سیستانی با توجه به وضع معیشتی و اقتصادی به دنبال جنس ارزان قیمت هستند.

وی ادامه داد: تولید کنندگان داخلی می‌توانند با افزایش کیفیت و کاهش در روند قیمت گذاری بازار‌های ایران را از اجناس خارجی و قاچاق پس بگیرند.
ارسال نظرات