خبرهای داغ:

کتاب «صافی‌ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» بر پله چاپ هفتم نشست

کتاب «صافی‌ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» با ترجمه پیروز سیار از سوی انتشارات سروش به چاپ هفتم رسید.
کد خبر: ۸۹۱۹۴۵۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، چاپ هفتم کتاب «صافی‌ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» تألیف ژان لاموره و با ترجمه پیروز سیار از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «صافی‌ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» نویسنده نام آشنایی در حوزه عکاسی و سینما است که کتاب‌های «250 پاسخ به پرسش‌های شما درباره رنگ در عکاسی»، «پاسخ به پرسش‌های شما درباره فیلمسازی سوپر هشت»، «عکاسی رنگی» و «عمل عکاسی رنگی» از او منتشر شده است.

کتاب صافی‌ها اثر دیگر این نویسنده است که مهمترین امتیاز این کتاب تک موضوعی بودن آن است و در آن اکثر مطالب نظری و عملی درباره صافی‌ها به بحث گذاشته شده است.

صافی (معادل فارسی فیلتر) که به آن پالایه هم می گویند، در عکاسی ماده یا اسبابی است که قسمتی از اشعه نور را جذب می‌کند و قسمت های دیگر آن را از خود عبور می دهد. قابلیت جذب صافی ها ممکن است برای نورهای دارای طول موج های مختلف متفاوت باشد (مانند صافی های رنگین) یا برای همه یکسان باشد(مانند صافی های خنثی). صافی هایی که در عکاسی به کار می روند شیشه های رنگین مخصوص این کارند.

کتاب «صافی‌ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» پس از یادآوری کوتاهی از مفاهیم کلی درباره نور و قوانین فیزیکی آن، ادراک رنگ‌ها و اصل صافی‌ها، به صورت بندی صافی‌ها و متعلقات نورشناختیِ دوربین‌های عکاسی با تحلیل قلمروهای اصلی کاربردهای آنها می‌پردازد.

این کتاب برای کسانی که دارای شناخت کافی از اصول فنی عکاسی هستند و تکنسین های سینما قابل استفاده است. تازگی مطالب این اثر به همراه تصاویر و طرح هایی که در کتاب است به درک آسانتر مطالب آن کمک می کند.

در انتهای کتاب مولف فصلی را به فرهنگ اصطلاحات عکاسی اختصاص داده است که در بردارنده صدو بیست اصطلاح فنی عکاسی و علمی است که در متن کتاب وجود ندارد و مولف برای آشنا کردن خوانندگان با برخی اصطلاحات آنها را آورده است.

چاپ هفتم این اثر در 225 صفحه، مصور رنگی و با قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات سروش برای علاقمندان به هنر عکاسی منتشر شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها