اولین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان کردستان با حضور رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۴۶۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد دره وزمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در اولین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان کردستان گفت: وقتی مصرف کنندگان با حقوق خود آشنایی داشته باشند، تولیدکنندگان مکلف می‌شوند متناسب با شناخت و مطالبه گری مصرف کنندگان، محصولات خود را به بازار مصرف عرضه کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های آشنایی با حقوق مصرف کنندگان این است که تولیدکنندگان نمی‌توانند هر کالا و محصولی را با هر قیمت و کیفیتی به بازار مصرف عرضه کنند و مصرف کننده حق دارد کالا را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، با بیان اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان باعث ارتقای کیفیت تولید می‌شود، عنوان کرد: اگر حقوق مصرف کنندگان رعایت شود محصول و خدمت قابل رقابت در بازار‌های داخلی و جهانی ارائه می‌شود و این مهم باعث تولید بیشتر و در نتیجه توسعه و ارتقای واحد‌های تولیدی می‌شود.

دره وزمی با تاکید بر نهادینه کردن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جامعه افزود: در دنیای امروز صحبت از کیفیت و تنوع باید متناسب با نیاز مصرف کنندگان باشد و واحد‌های تولیدی خود را مکلف به احترام به حقوق مصرف کنندگان بدانند.

وی به فعالیت ۸۰۰ واحد تولیدی در سطح استان اشاره کرد و افزود: با به کارگیری ظرفیت‌های بالقوه استان همچون معادن، مرز و پتانسیل‌های گردشگری می‌شود در کردستان ثروت ایجاد کرد که این مهم جز با حمایت بخش خصوصی و ساپورت بخش دولتی نتیجه بخش نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در استان صنایع پیشران احداث کنیم و با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، کردستان آباد داشته باشیم.

احمدی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کردستان نیز در این همایش گفت: بیشتر قوانین دنیا بر اساس قرآن کریم تنظیم شده سوره متففین بر کم فروشان نفی شده و در تمام دنیا قانونی در حمایت از حقوق مصرف کنندگان تدوین شده است.

وی از اهدای تندیس صحت و سقم کالای تولیدی به تعدادی از تولیدگان استان خبر داد و افزود: بر اساس شاخص‌ها و قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۱۵ واحد تولیدی و سه واحد صنفی کردستان مفتخر به دریافت تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان شدند.
 
انتهای پیام/7727 
ارسال نظرات