سلمان عرب مدیر داخلی تله‌کابین رامسر طی گفت‌وگویی با اشاره به حادثه تله کابین رامسر اظهار کرد: کابل انتقال کابین‌ها به علت تکان‌های شدید در یک لحظه از روی قرقره دکل تله کابین خارج شد که بلافاصله ترمز اتوماتیک عمل کرده و جلوی سقوط آن گرفته شد‌.
کد خبر: ۸۹۱۹۴۶۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، در ساعت 12:24 دقیقه دیروز گزارشی از سقوط دو کابین در ضلع شمالی تله‌کابین رامسر و برخورد آن با صخره اعلام شد که بر اثر آن هفت نفر شامل چهار مرد و سه زن از اهالی کرمان که نسبت خانوادگی با یکدیگر داشتند، مصدوم و به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر منتقل شدند.

همزمان با این گزارش، خبری از رسانه‌های محلی مبنی بر کشته شدن دو نفر در این حادثه منتشر شد اما محمد آزاد فرماندار رامسر خبر فوت را تکذیب کرد و از طرفی نیز ذکریا اشک‌پور سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: هیچ‌کدام از هفت مصدوم حادثه صدمه جدی ندیدند و تنها دو نفر دچار آسیب‌دیدگی بیشتری شدند که تحت درمان بوده و به‌زودی نیز مرخص می‎شوند.

یکی از شاهدان حادثه دیروز تله کابین رامسر گفته است: این خانواده در حالی‌ که در کابین قرار داشتند به شادمانی و بعضاً حرکاتی که ایمنی کابین را بر هم می‌زد، پرداختند و همین موضوع سبب شد تا کابین دوم به‎شدت به کابین جلویی برخورد کند و سرنشینان هر دو کابین دچار حادثه شوند.

سلمان عرب مدیر داخلی تله‌کابین رامسر نیز طی گفت‌وگویی با اشاره به حادثه تله کابین رامسر اظهار کرد: کابل انتقال کابین‌ها به علت تکان‌های شدید در یک لحظه از روی قرقره دکل تله کابین خارج شد که بلافاصله ترمز اتوماتیک عمل کرده و جلوی سقوط آن گرفته شد‌.

وی افزود: خروج کابل انتقال کابین‌ها از روی ریل موجب معلق شدن و پایین آمدن به ارتفاع یک تا دو متر شد که این تغییر ارتفاع ناگهانی باعث برخورد مسافران با بدنه کابین و مصدومیت جزئی آنها شد.

مدیر داخلی تله‌کابین رامسر تصریح کرد: خط تله کابین از بهترین شرکت دنیا خریداری شده و در 10 سال گذشته بدون هیچ حادثه‌ای فعالیت کرده و تمامی سرویس‌های روزانه آن به طور عالی انجام می‌شود.

عرب تصریح کرد: با وجود همه موارد تمامی مسئولیت این حادثه پذیرفته می‌شود و تمام تلاش برای بهبودی و سلامتی حادثه‌دیدگان به کار گرفته می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها