در گفت و گو با کارشناسان اقتصادی مطرح شد؛
افزایش تولید خودرو منجر به افزایش مصرف بنزین در کشور شده است/ کاهش مصرف انرژی های نفتی در گرو استفاده از ماشین هایی با سوخت پاک
کارشناسان مسائل سیاسی افزایش تولید خودرو و تقاضا در کشور را از عواملی بیان کردند که رشد مصرف بنزین در کشور را به دلیل عدم دارا بودن مصرف سوخت استاندار به دنبال داشته است
محمد رضا نعیمی کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان افزایش تقاضا و افزایش خودرو در جامعه را از عوامل افزایش مصرف بنزین در کشور برشمرد و اظهار داشت: کارتهای سوخت و سهمیه بندی بنزین در کشور کلا حذف شده است و فقط در سیستان و بلوچستان است که از سهمیه بندی بنزین و کارت سوخت استفاده میشود.
وی افزایش مصرف سوخت در سیستان و بلوچستان را در گروه میزان قاچاق بنزین دانست و افزود: یکی از اهداف دولت یازدهم حذف کارتهای سوخت بود چرا که کارتهای سوخت و سهمیه بندی نقشی در افزایش و یا کاهش مصرف بنزین در کشور را ندارد.
کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: دولت افزایش تقاضا و پایین بودن قیمت بنزین را از عوامل رشد بالای مصرف بنزین در کشور میداند که یکی از قسمتهای هدفمند سازی یارانهها فروش سوخت به قیمت واقعی به مردم بوده است تا ما به تفاوت قیمت دوباره به مردم بازگردد.
سوختهای جایگزین مانند گاز در کاهش مصرف سوخت موثر هستند
نعیمی اجرای عدالت با فروش بنزین به اندازه قیمت تمام شده را یکی از اهداف دولت در هدفمند سازی یارانهها بیان و اضافه کرد: خودروهای تولید شده در ایران دارای استاندارهای مصرف سوخت نیستند که این موضوع موجب افزایش مصرف بنزین در کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه خودروهای خارجی دارای استاندارد مصرف سوخت هستند که انرژی پایینی را استفاده میکنند، اظهار داشت: استفاده از سوختهای جایگزین مانند گاز میتواند در کاهش مصرف بنزین موثر باشد و از سوی دیگر افزایش جایگاه سوخت هم هزینههای هنگفتی را به دولت متحمل میکند.
کارشناس مسائل اقتصادی در پایان تصریح کرد: دنیا در پی افزایش قیمت نفت و دیگر سوختها و کاهش آلایندههای موجود در هوا به دنبال استفاده از سوختهای پاک میباشد که به همین دلیل خودروهای هیبریدی را تولید کرده اند.
خودروهای تولیدی کشور دارای استاندارهای مصرف سوخت نیستند
علی حسین بر استاد دانشگاه پیام نور مرکز سراوان در گفت و گو با بسیج اذعان داشت: حذف سهمیه بندی بنزین و کارتهای سوخت منجر به افزایش مصرف بنزین در کشور نشده است.
وی افزود: افزایش تولید خودرو در داخل کشور را میتوان از عواملی دانست که به افزایش چشم گیری مصرف بنزین در کشور دامن زده است به دلیل اینکه خودروهای تولید شده در داخل استانداردهای جهانی در خصوص مصرف سوخت را دارا نمیباشند.
استاد دانشگاه پیام نور مرکز سراوان ادامه داد: اگر سوختهای جایگزین که با قیمت استاندار به دست مصرف کننده برسد، میتواند در کاهش مصرف سوخت موثر باشد.
حسین بر خاطر نشان کرد: برخی از کشورها دارای الگوی مصرف سوخت هستند که در وهله اول حمل و نقل جادهای خود را ساماندهی کرده اند و کمتر خودروهای تک سرنشین در آن کشورها دیده میشود، اما این الگوی مصرف در ایران چندان پیاده سازی نشده است و ما شاهد تردد خودروهای تک سرنشین فراوانی در سطح شهرها هستیم.
وی بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین و آلایندگیهای موجود را استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی دانست که کشور آلمان اعلام کرده است تا چند سال آینده دیگر خودروهای بنزینی در این کشور وجود ندارد.
وی افزایش مصرف سوخت در سیستان و بلوچستان را در گروه میزان قاچاق بنزین دانست و افزود: یکی از اهداف دولت یازدهم حذف کارتهای سوخت بود چرا که کارتهای سوخت و سهمیه بندی نقشی در افزایش و یا کاهش مصرف بنزین در کشور را ندارد.
کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: دولت افزایش تقاضا و پایین بودن قیمت بنزین را از عوامل رشد بالای مصرف بنزین در کشور میداند که یکی از قسمتهای هدفمند سازی یارانهها فروش سوخت به قیمت واقعی به مردم بوده است تا ما به تفاوت قیمت دوباره به مردم بازگردد.
سوختهای جایگزین مانند گاز در کاهش مصرف سوخت موثر هستند
نعیمی اجرای عدالت با فروش بنزین به اندازه قیمت تمام شده را یکی از اهداف دولت در هدفمند سازی یارانهها بیان و اضافه کرد: خودروهای تولید شده در ایران دارای استاندارهای مصرف سوخت نیستند که این موضوع موجب افزایش مصرف بنزین در کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه خودروهای خارجی دارای استاندارد مصرف سوخت هستند که انرژی پایینی را استفاده میکنند، اظهار داشت: استفاده از سوختهای جایگزین مانند گاز میتواند در کاهش مصرف بنزین موثر باشد و از سوی دیگر افزایش جایگاه سوخت هم هزینههای هنگفتی را به دولت متحمل میکند.
کارشناس مسائل اقتصادی در پایان تصریح کرد: دنیا در پی افزایش قیمت نفت و دیگر سوختها و کاهش آلایندههای موجود در هوا به دنبال استفاده از سوختهای پاک میباشد که به همین دلیل خودروهای هیبریدی را تولید کرده اند.
خودروهای تولیدی کشور دارای استاندارهای مصرف سوخت نیستند
علی حسین بر استاد دانشگاه پیام نور مرکز سراوان در گفت و گو با بسیج اذعان داشت: حذف سهمیه بندی بنزین و کارتهای سوخت منجر به افزایش مصرف بنزین در کشور نشده است.
وی افزود: افزایش تولید خودرو در داخل کشور را میتوان از عواملی دانست که به افزایش چشم گیری مصرف بنزین در کشور دامن زده است به دلیل اینکه خودروهای تولید شده در داخل استانداردهای جهانی در خصوص مصرف سوخت را دارا نمیباشند.
استاد دانشگاه پیام نور مرکز سراوان ادامه داد: اگر سوختهای جایگزین که با قیمت استاندار به دست مصرف کننده برسد، میتواند در کاهش مصرف سوخت موثر باشد.
حسین بر خاطر نشان کرد: برخی از کشورها دارای الگوی مصرف سوخت هستند که در وهله اول حمل و نقل جادهای خود را ساماندهی کرده اند و کمتر خودروهای تک سرنشین در آن کشورها دیده میشود، اما این الگوی مصرف در ایران چندان پیاده سازی نشده است و ما شاهد تردد خودروهای تک سرنشین فراوانی در سطح شهرها هستیم.
وی بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین و آلایندگیهای موجود را استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی دانست که کشور آلمان اعلام کرده است تا چند سال آینده دیگر خودروهای بنزینی در این کشور وجود ندارد.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخرین اخبار