فرمانده بسیج دانش آموزی زاهدان در گفتگو با «بسیج»:

اقتصاد مقاومتی نقش موثری در رونق اقتصادی مناطق محروم دارد

سمیه فقیری گفت: اقتصاد مقاومتی نقش موثری در رونق اقتصادی مناطق محروم دارد و می‌تواند نابرابری درآمدی مابین مناطق محروم و سایر شهرهای بزرگ را تا حدی از بین ببرد.
کد خبر: ۸۹۱۹۴۸۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴

سمیه فقیری  فرمانده پایگاه بسیج حوزه دانش آموزی مطهره شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نقش موثری در رونق اقتصادی مناطق محروم دارد و می‌تواند نابرابری درآمدی مابین مناطق محروم و سایر شهرهای بزرگ را تا حدی از بین ببرد.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم سرمایه انسانی خوبی وجود دارد افزود: اقتصاد مقاومتی با فراهمی اشتغال می‌تواند امکان سرمایه گذاری در حوزه تولید را برای افراد بیشتری از جامعه روستاییان و مناطق محروم ایجاد کند تا  از این طریق بتواند نابرابری درآمدی را  کاهش داده و بر سطح رفاه مردم در مناطق محروم بیفزاید.

فقیری خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در سطح گسترده می تواند مشکلات مربوط به تولید و تولیدکنندگان را از بین ببرد و از اینرو نقش موثری در کاهش مهاجرت به شهرها داشته و اجازه نمی‌دهد که حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ شکل بگیرد.

این فرمانده بسیج شهرستان زاهدان در خاتمه افزود:  با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی می تواند کارایی لازم را برای ایجاد فرصت شغلی در مناطق محروم فراهم کند لذا نقش تاثیرگذاری در رفع فقر و نابرابری را ایفا می‌کند.

ارسال نظرات