در جهت تعامل و همکاری های مجموعه سازمان بسیج دانشجویی و دادگستری استان، اولین جلسه تعاملی پیرامون آسیب های اجتماعی در جامعه و بالاخص در دانشگاه تشکیل و تفاهم نامه همکاری بین این دو سازمان امضا شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۲۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، اولین جلسه در جهت تعامل وهمکاری های مجموعه بسیج دانشجویی و دادگستری استان در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها  برگزار شد.

در این جلسه تعاملی  پیرامون آسیب های اجتماعی در جامعه و بالاخص در دانشگاه تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد امضا شد.

این جلسه با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی ایلام، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی،مسئول بررسی و پیگیری ناحیه دانشجویی و مسئول دادگستری استان در محل سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی ایلام برگزار شد.

 علیپور بابیان اینکه دانشگاه محل سعادت و شقاوت جامعه است، تاکید کرد: دانشجویان به عنوان سفیران بصیر در جامعه اسلامی می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه نقش آفرین باشند.

علیپور به نقش بسیج دانشجویی در بیداری و مطالبه گری در سطح مسائل خرد و کلان جامعه پرداخت و گفت: تعامل بسیج دانشجویی با مجموعه دادگستری و قوه قضائییه در دانشگاه ها در راستای اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و تربیت نیروی هم طراز انقلاب ضروری است.

وی اولین دغدغه خود را بهبود وضعیت فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی که گریبان گیر جوانان این مرز و بوم است دانست و اظهار داشت: بسیج دانشجویی درجهت بهبود وضعیت دانشگاه ها بخصوص در حوزه های فرهنگی و سیاسی برنامه هایی دارد که  در راستای اجرایی شدن منویات رهبری و نقش قشر جوان و فرهیخته دانشجویی در سطح جامعه و دانشگاه مفید واثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام سجاد امیری، مسئول دادگستری استان در ادامه این جلسه تعاملی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب زمانی به تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و نفوذ دشمن در جامعه اسلامی تاکید کردند که مسئولین مربوطه خود را به خواب زده بودند.

مسئول دادگستری استان ابراز تاسف کرد: اینکه مسئولین در ارتباط با تهاجم فرهنگی دشمن خود را به خواب زده اند ناشی از ولایت گریزی آنان است که امروز گریبان گیر جامعه شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی نقاط آسیب پذیر را بدرستی تشخیص و نشانه گرفته اند ، تاکید کرد: ما به مانند سد محکم مقابل آسیب ها و جرائم اجتماعی ایستاده ایم.

حجت الاسلام سجاد امیری تصریح کرد: متاسفانه مدیریت های فرهنگی کشور در سیر افقی نیستندبعنوان مثال در همین استان ایلام با 22 ارگان فرهنگی در راستای ریشه کنی مشکلات فرهنگی و اجتماعی همصدا و همگام نیستند که بیایند تشکیل جلسه دهند و آسیب ها را رصد، اولویت بندی کرده و در صدد رفع آنها برآیند.

وی با اشاره به حساسیت محیط های دانشگاهی در بحث آسیب های اجتماعی، گفت: دادگستری در راستای آگاهی بخشی حقوقی به دانشجویان و تعامل با این قشر فرهیخته کارشناسان و قضات باتجربه و متخصص را برای تدریس و روشنگری در کارگاه های اجتماعی در دانشگاه هاو خوابگاه ها اعزام می کند.تا دانشجویان با کار بسیار خطیر قضاوت و پیشگیری از جرائم اجتماعی هر چه بیشتر آشنا شده و با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانشجویان را با امر خطیر قضاوت آشنا کنند

 

ارسال نظرات