مدیرکل جهادکشاورزی البرز:

تولیدات عشایر کشور در حاشیه همایش روز جهانی «بُز» عرضه می‌شود

مدیرکل جهاد کشاورزی البرز به عرضه محصولات و تولیدات عشایر کشور در حاشیه همایش بین‌المللی روز جهانی «بُز» اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۱۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سید مجید موسوی  در حاشیه ﻫﻤﺎﯾﺶ بین‌المللی روز ﺟﻬﺎﻧﯽ «ﺑُﺰ» که صبح دوشنبه در ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻋﻠﻮم داﻣﯽ برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پررنگ عشایر استان البرز در این همایش، اظهار کرد: عشایر استان البرز با برپایی سیاه‌چادر عشایری در جشنواره روز جهانی بُز مشارکت دارند.

تولیدات عشایر کشور در حاشیه همایش روز جهانی «بُز» عرضه می‌شود

وی بابیان اینکه به مناسبت روز جهانی بَُز جشنواره بین‌المللی در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد، افزود: در حاشیه این همایش، نمایشگاه عرضه محصولات و تولیدات عشایر نیز برپا است.

مدیرکل جهاد کشاورزی البرز بیان کرد: عرضه محصولات لبنی نظیر کشک، پنیر، روغن، کره، ماست، فروش صنایع‌دستی داری و غیر داری نظیر، فرش، گلیم، صنایع تزیینی، پخت نان سنتی، اجرای موسیقی محلی و ارائه فرهنگ و توانمندی‌های عشایر ازجمله فعالیت‌های عشایر در این نمایشگاه محسوب می‌شود.

موسوی تصریح کرد: نژادهای برتر بُز در استان‌های مختلف ازجمله بُز نژاد بومی استان البرز با ویژگی مقاومت در شرایط سخت محیطی، تولید شیر و دوقلوهایی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر عشایر استان البرز عشایر استان‌های فارس سمنان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان و کرمان نیز در این جشنواره حضور دارند.

گفتنی است،  موسسه علوم دامی کشور در استان البرز، شهرستان کرج مستقر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها