فرهنگسرای گلستان در نظر دارد به منظور پاسداشت روز شعر و ادب فارسی مجموعه برنامه هایی را با حضور عموم مردم در خانه فرهنگ و کتابخانه سلام و مجموعه فرهنگسرای گلستان برگزار کند.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۴۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، خانه فرهنگ و کتابخانه سلام نشست ادبی «همسفر با کتاب» را به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌کند.

گفتنی است این نشست ادبی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اهمیت آن در ارتقای سطح علمی و عمومی شهروندان و دوستداران کتاب در عصر روز دوشنبه 27 شهریور ماه 96 ساعت 17 برگزار می‌شود.

در قالب برنامه «همسفر با کتاب» داستانی منتخب توسط اعضای حاضر در کتابخانه خوانش و توسط جعفر توزنده جانی داستان نویس و کارشناس ادبی با حضور نویسنده داستان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

توزنده جانی، عضو هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است که در برنامه «همسفر با کتاب» علاوه بر خواندن داستان و نقد آن، فنون داستان‌نویسی را به علاقه‌مندان یاد می‌دهد. از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به بحث و تبادل نظر و معرفی تازه‌های نشر در حوزه کتاب اشاره کرد.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی نارمک، خیابان گلبرگ شرقی بعد از تقاطع دردشت نبش کوچه شهید اکبری خانه فرهنگ و کتابخانه سلام مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77916020 تماس بگیرند.

علاوه بر این امروز تفسیر اشعار مولانا نیز به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار با عنوان نشست‌ ادبی تفسیر اشعار مولانا با عنوان «بشنو از نی» در فرهنگسرای گلستان با حضور ادب دوستان برگزار می شود.

«بشنو از نی» به منظور آشنایی مخاطبان با ادبیات عرفانی و در راستای علاقه‌مندی مخاطبان به تفسیر اشعار مثنوی معنوی مولوی جلال الدین رومی روز دوشنبه 27 شهریور ماه ساعت 15 و سی دقیقه با حضور دکتر عبدالحمید ضیایی برگزار می‌شود. در این جلسه معرفی جنبه‌های زندگی و سلوک مولوی و سبک عراقی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین نشست ادبی کانون قلم برای بهره مندی علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریاردر روز شعر و ادب فارسی در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.

در نشست ادبی کانون قلم که به یاد استاد محمدحسین شهریار و با حضور شاعران و کارشناسان ادبی برگزار می‌شود، آثار برتر شاعران معرفی ، نقد و بررسی خواهند شد.

گفتنی است این کانون فعالیت خود را از سال 1394 زیر نظر شاعران و منتقدان ادبی آغاز کرده و دوشنبه‌های هر هفته ساعت 17 پذیرای دوستداران شعر و ادب فارسی است و نقد و بررسی آثار برتر شعر ایران و جهان ، برگزاری شب‌شعر با مناسبت‌های ملی، مذهبی و بزرگداشت‌های ادبی از دیگر برنامه‌های این کانون به شمار می‌رود.

نشست این هفته" کانون ادبی قلم" نیز عصر امروز دوشنبه 27 شهریور ماه ساعت 17 با حضور شاعران و کارشناسان ادبی برگزار می شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای عضویت و حضور در سلسله نشست های این کانون به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک ، میدان هلال احمر، خیابان گلستان ، جنب پارک فدک مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77815173 تماس بگیرند.

علاقمندان برای شرکت در این نشست ادبی می توانند عصر روز دوشنبه 27 شهریور ماه ساعت 15:30 به فرهنگسرای گلستان واقع درنارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77827730 تماس بگیرند.

ارسال نظرات