مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس شهدای دانشجو را فصل مشترک همه دیدگاه های فکری در دانشگاه ها دانست و از برگزاری دومین یادواره سرداران و 384 شهید دانشجوی استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۴۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،  نخستین جلسه ستاد دومین یادواره سرداران و 384 شهید دانشجوی استان فارس به ریاست رئیس دانشگاه شیراز و دبیری بسیج دانشجویی استان، با حضور و مشارکت دانشگاه های استان و برخی از نهادها شامل صداوسیما، بنیادشهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و... در دانشگاه شیراز برگزار شد.

DSC_0207.JPG
 
در این جلسه اسماعیل قزل سفلی  مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس و دبیر ستاد یادواره استانی، تجلیل از ایثارگران عرصه علم، جهاد و شهادت و تشویق دانشجویان برای ادامه راه شهدا، زنده نگه داشتن مفاخر ارزشی انقلاب و معرفی آن ها به نسل جوان دانشجو را از اهداف برگزاری این یادواره برشمرد و اظهار داشت: دفاع منطقی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، رفع شبهات موجود در این عرصه و شناساندن نقش انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی از دیگر اهداف برگزاری این یادواره است.
وی تجدید میثاق دانشجویان با آرمان های شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری را هدف و راهبرد بعدی این یادواره دانست و با اشاره به سیاست های یادواره گفت: الگو دهی به نسل جوان با بهره گیری از سیره شهدای دانشجو، بستر سازی برای مشارکت و حضور همه تشکل های دانشجویی و همه سلیقه های فکری و سیاسی از  سیاست های برگزاری یادوراه است.
 
DSC_0202.JPG
 
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر ترویج گفتمان ایثار و شهادت در دانشگاه ها، ترویج گفتمان مقاومت در بین جوانان دانشجو به عنوان گفتمان اصلی و استفاده از همه ظرفیت های هنری، رسانه ای و غیره اضافه کرد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس عملیات سرکشی از خانواده های معظم شهدای دانشجو در سراسر استان با حضور روسا و معاونان دانشگاه ها، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اعضا تشکل های دانشجویی و فعالان دانشجویی در دانشگاه ها صورت می گیرد.
 
قزل سفلی، با بیان اینکه شهدای دانشجو  سرفصل مشترک همه دیدگاه های فکری در دانشگاه ها هستند و  ایجاد این بستر را از وظایف ستاد یادواره شهدای دانشجو عنوان و خاطرنشان کرد: پیش یادواه های شهدای دانشجوی مدافع حرم و شهدای دانشجوی استان در دانشگاه های استان و یادواره شهید علی اکبر پیرویان به عنوان شهید دانشجوی شاخص سال 96  و همچنین ویژه برنامه تجدید پیمان با شهدای گمنام مدفون در دانشگاه ها در آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می شود.

وی از برگزاری دومین یادواره سرداران و 384 شهید دانشجوی استان فارس در اواخر آذر 96 در شیراز خبر داد و با اشاره به آمار شهدای مدفون در دانشگاه ها افزود: در13 دانشگاه استان فارس 29 شهید گمنام خاکسپاری شده اند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه کمیته های ستاد یادواره شهدای دانشجوی این استان شامل کمیته های فرهنگی هنری، فضای مجازی، رسانه، روابط عمومی، نظارت و ارزیابی، نمایشگاه ها، پشتیبانی و غیره تشکیل شده است ادامه داد: به منظور تهیه شناسنامه شهدای دانشجوی استان و چاپ تمبر یادوراه، هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی مربوطه در حال انجام و برای  تولیدات نرم افزاری در حوزه های کتاب، رسانه و غیره نیز برنامه ریزی شده است.

در این جلسه اعضای ستاد به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر یادواره سرداران و 384 شهید دانشجوی استان فارس پرداختند.

DSC_0209.JPG

DSC_0217.JPG

DSC_0213.JPG

DSC_0212.JPG

DSC_0215.JPG

ارسال نظرات