دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف طلا در گفتگو با «بسیج»:

دولت‌ها طلا را کالای مصرفی می‌دانند نه سرمایه ای

اصغر هادی زاده گفت: کاهش نرخ سود بانکی نمی‌تواند تاثیرات منفی برای سرمایه گذاری در بخش داشته باشد؛ دولت ها طلا را به عنوان یک کالای مصرفی می دانند نه سرمایه ای که خسارت زا می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۸۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶

اصغر هادی زاده دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف طلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: سرمایه گذاران همواره به دنبال کسب حداکثر بازدهی ممکن از سرمایه گذاری خویش اند لذا همواره در جستجوی اطلاعاتی هستند که بتواند آنها را در تصمیم گیری برای تخصیص وجوه و انتخاب بازار مناسب سرمایه گذاری کمک کند. از طرفی مسئولین و سیاست گذاران اقتصادی نیز برای اتخاذ تصمیمات مناسب و غنی ساختن بازار سرمایه کشور به عنوان یک رکن با اهمیت اقتصادی ، نیازمند تحلیل و بررسی اطلاعات می باشند. اطلاعات اقتصادی از جمله اطلاعات با اهمیت و اثرگذاری است که فهم اثرآن بر بازار سرمایه همواره مورد توجه محققان ، سرمایه گذاران و دولت مردان قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه طلا و سکه برخلاف دلار همواره جزو کالاهای سرمایه ای بوده اند افزود:از طلا و سکه به عنوان کالاهای سرمایه ای با قدرت نقدشوندگی بالا یاد می شود که سرمایه گذاران حاضر در آن معمولا کارکرد میان سرمایه ای از آن انتظار دارند به این مفهوم که پول نقد خود را به سکه و طلا تبدیل می کنند تا هنگام انجام سرمایه گذاری های بزرگ تر یا خرید یکی از مایحتاج زندگی خود، آن را بار دیگر به پول نقد تبدیل کنند.

هادی زاده خاطر نشان کرد: بازار طلا و سکه هرچند از نظر نقدشوندگی به بازار ارز شبیه است اما نزد سرمایه گذاران از امنیت بیشتری برخوردار است و کارشناسان اقتصادی هم ورود به بازار طلا و سکه را برای سرمایه گذاری مذموم نمی دانند. فلز گرانبها به نسبت پول کاغذی آمریکا ارزش بالاتری میان سرمایه گذاران خرد دارد چراکه آن ها به ارزش ذاتی کالایی که خریداری می کنند اطمینان دارند و می دانند که این ارزش ذاتی به سادگی با تغییر سیاست های دولت، از بین نمی رود.

وی در خاتمه افزود: کاهش نرخ سود بانکی در بازار طلا  نمی‌تواند تاثیرات منفی برای سرمایه گذاری در این بخش داشته باشد ممکن است  در برخی خانواده ها تاثیرات منفی داشته باشند و قادر به خرید طلا نباشند آنچه مهم است این است که طلا در همه شرایط کالای سرمایه ای است لذا در شرایط کنونی بهترین فرصت است تا مردم در بازار طلا سرمایه گذاری کنند این در حالی است که دولت هایی که روی کار آمدند طلا را به عنوان یک کالای مصرفی می دانند نه سرمایه ای.

ارسال نظرات