عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
میرمحمدی گفت: رشد بدیهی دولت به بانک ها ناشی از تکالیفی است که خود دولت بر عهده بانک ها گذاشته است.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۲۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲

حسین میرمحمدی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به رشد چشم گیر بدیهی های دولت به بانک ها و عوامل آنها گفت: رشد بدیهی دولت به بانک ها ناشی از تکالیفی است که خود دولت بر عهده بانک ها گذاشته است.گاهی هم از این تکالیف از سوی مجلس شورای اسلامی و قانون بر دولت تحمیل شده است.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که بخش نامه های دولتی علت اصلی بدیهی های دولت به بانک ها است، تصریح کرد: بر همین اساس  دولت بخش نامه و قوانینی تصویب می کند که بخشی از درآمدهایشان محقق نمی شود لذا آن بخشی از تکالیفی که دولت بر عهده بانک ها می گذارد به عنوان بدیهی دولت به بانک ها مشخص می شود.

عامل رشد بدیهی دولت به بانک ها، خود دولت است

میرمحمدی با اشاره به کاهش دستوری سود سپرده های بانکی به عنوان یکی از تکالیف دولت بر بانک ها خاطرنشان کرد:  دولت نباید بر دوش بانک ها تکلیف بگذارد بانک یک بنگاه اقتصادی است بنگاهی است که سپرده های مردم را سرمایه گذاری می کند و این سرمایه گذاری ها را به افراد نیازمند می دهد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  بانک باید با دریافت حق العمل گردش مالی داشته باشد لذا اگر تکلیفی بر بانک ها اعمال شود و به عنوان مثال به صورت دستوری سود بانک ها را کاهش داد موجب افزایش بدهی دولت به بانک ها می شود.

ارسال نظرات