ساخت وسازهای غیرمجاز درحریم راهها باعث متوقف شدن پروژه های راهسازی،بروز سوانح جاده ای وایجاد محدودیت در فعالیت های توسعه و تعریض محور ها وغیره خواهدشد و پیامدهای ناگوار ترافیکی و نا امنی در محور ها را به دنبال دارد .
کد خبر: ۸۹۱۹۷۲۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: صیانت از حریم راههای استان  به عهده این اداره کل است و در برخورد با متجاوزین به این مهم هیچگونه چشم پوشی نخواهیم داشت.

ایرج دست نشان افزود : هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی ، ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن بر اساس قانون ایمنی راه ها بدون اخذ مجوز از این اداره کل  ممنوع است .

وی با اشاره به تخریب چند مورد تجاوزبه حریم راهها توسط واحد حقوقی  اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان طی هفته گذشته اظهار داشت: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راهها و راه آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمانهای احداث شده و رفع کلیة آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند نمود.

دست نشان بابیان اینکه رعایت حریم قانونی راه برای کلیة محورهای اصلی، فرعی و روستایی الزامی می باشد، افزود: ساخت وسازهای غیرمجاز درحریم راهها باعث متوقف شدن پروژه های راهسازی،بروز سوانح جاده ای وایجاد محدودیت در فعالیت های توسعه و تعریض محور ها وغیره خواهدشد و پیامدهای ناگوار ترافیکی و نا امنی در محور ها را به دنبال دارد .

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد: افرادی که متقاضی ساخت و ساز در حاشیة راهها هستند باید به این اداره کل مراجعه و از قوانین و مقررات مربوط به دریافت مجوز کتبی در این زمینه اطلاع یافته و نسبت به اخذ مجوز قانونی اقدام کنند.

ارسال نظرات