عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

آزاد سازی قیمت ها به ضرر مصرف کننده است

میرمحمدی گفت: با توجه به اینکه در بازار عرضه و تقاضا رقابتی شکل نگرفته است آزاد سازی قیمت کالاها زمانی معنا پیدا می کند که رقابت وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۲۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲

 حسین میرمحمدی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عواقب آزادسازی قیمت ها گفت: با توجه به اینکه در بازار عرضه و تقاضا رقابتی شکل نگرفته است آزاد سازی قیمت کالاها زمانی معنا پیدا می کند که رقابت وجود داشته باشد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که باید در بازار تولید و مصرف رقابت وجود داشته باشد تصریح کرد:  بر همین اساس اگر بین تولیدکننده ها رقابتی وجود ندارد باید نظارت دولت بیش از پیش باشد و اگر با وجود خلأ نبود رقابت، قیمت ها آزاد شود برای مصرف کننده مشکلات عدیده ای به وجود خواهد آمد.

 آزاد سازی قیمت ها به ضرر مصرف کننده است

وی خاطرنشان کرد: وقتی بر روی اجناس قیمتی درج نشود مصرف کننده نمی داند که قیمت واقعی کدام است لذا رقم متعارف قیمت ها معلوم نمی شود.برهمین اساس سیاست آزادسازی قیمت ها نیاز به مطالعه و بررسی بیشتری دارد و می توان این سیاست به طور آزمایشی اجرا کرد تا ایرادات آن مشخص شود.تا زمانی که مؤلفه های بازار تولید و مصرف به طور صحیح عمل نکند نمی توان سیاست آزادسازی قیمت ها را اجرا کرد.

ارسال نظرات