فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: بیش از 140 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است که 26 عنوان برنامه به صورت شاخص ومحوری خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۳۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

 

 

سرهنگ حسن ذوالفقاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر ،ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم اظهار داشت:دوران 8سال دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است »لذا برای حفظ انتقال ارزش های دفاع مقدس وفرهنگ ایثار وشهادت به نسل آینده باید این فرهنگ با جدیت در برنامه ریزی فرهنگی ،اجتماعی واقتصادی کشورمان مد نظر باشد .

وی همچنین گفت:همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند«اگر بخواهیم انقلاب وکشور بیمه باشد باید این شور وشوق ،این حرکت عمومی وبسیج ملت را روز به روز تقویت کنیم .»

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهردر ادامه گفت:فرهنگ ایثار وشهادت باید به عنوان میراثی گران سنگ در ذهن ملت ایران باقی مانده واز آفت تحریف مصون بماند زیرا نشر ارزش های معنوی واخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تاثیر به سزایی در اخلاق جوانان داشته وامید وانگیزه برای مبارزه با استکبار جهانی وهمچنین ترویج فرهنگ عاشورایی را به همراه دارد.

وی گفت:در دوران دفاع مقدس ایمان وتوکل به خدا بزرگترین پایه ی قدرت وتوانایی بود که قدرت دشمن را در برابر  آن ناچیز تلقی می کرد.

وی در ادامه به شعار محوری سال با عنوان من انقلابی ام اشاره وگفت:برنامه های هفته دفاع مقدس امسال از 28 شهریور در مهدیشهر آغاز می شود.

ذوالفقاری از برگزاری کارگاه آموزشی امر به معروف ونهی از منکر شورای امر به معروف شهرستان مهدیشهر خبر داد که در 28 شهریور در کانون شهید بیدقی مهدیشهر برگزار می شود.

وی همچنین از دیگربرنامه های اجرایی در روز 30 شهریور را گردهمایی خادمین شهدای شهرستان مهدیشهر ،تجمع رزمندگان دفاع مقدس ومدافعان حرم مهدیشهر در حسینیه المهدی ،یادواره شهدای مهدیشهر واجرای ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع در بوستان سلامت شهمیرزاد عنوان کرد.

وی در ادامه به نامگذاری وبرنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد وگفت:31 شهریور ماه به نام معنویت ،اقتدار نیروهای مسلح ،وحدت ملی وسلامت نامگذاری شده که در این روز نمایش واقتدار به صورت نمادین در قالب تئاتر خیابانی در بوستان سلامت شهمیرزاد برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری تجمع طلایه داران ویاوران معروف ،ایستگاه صلواتی توسط بسیج اصناف شهرستان اشاره کرد که در میعادگاه نماز جمعه ،همزمان  برگزار می شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه یکم مهر ماه روز علم وفناوری جوانان ،سربازان نامیده شده گفت:در این روز زنگ مقاومت وایثار در 52 مدرسه شهرستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد :دوم مهر ماه تحت عنوان ولایتمداری ،همبستگی ملی ودفاع همه جانبه خواند ه می شود که دیدار وسرکشی از خانواده شهدا وایثارگران وتجلیل از سربازان در این روز اجرا می گردد.

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر با اشاره به سوم مهربه نام اقتصاد مقاومتی ،خود باوری ،پشتیبانی مردمی واصناف تصریح کرد:در این روز با توجه به مدیریت جهادی و انقلابی وبررسی تاثیر پشتیبانی مردم در دوران دفاع مقدس اعزام تیم پزشکی به یکی از روستاهای شمالی شهرستان مهدیشهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در چهارم مهر ماه که به نام بصیرت افزایی ،دشمن شناسی ،بیداری اسلامی واستکبار ستیزی خوانده می شود آبیاری چنگلکاری سنواتی منطقه بند پشتو ودرختان مسیر سمنان –مهدیشهر اجرا می شود.

همچنین درباره 5 مهر ماه تاکید کرد:درروز 5مهر ماه روز رزمندگان ،پیشکسوتان زنان اسوه های صبر ومقاومت ،مسابقه کتابخوانی از کتاب سلام بر ابراهیم،تجمع رزمندگان دفاع مقدس ومدافعان حرم شهر شهمیرزاد ودرجزین در حسینیه المهدی،تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس ادارات ،همایش نقش زنان در دفاع مقدس ویادواره شهیده صدیقه رود باری در مدرسه بنت الهدی شهمیرزاد اجرا می شود .

ذوالفقاری خاطر نشان کردششم مهر ماه روز شهیدان،جانبازان ،آزادگان وایثارگران است که در این روز غبار روبی مزار شهدای سه شهر،ویژه برنامه کوچه های زمینی ،مردان آسمانی در مسجد شهمیرزاد وشامگاه یاد یاران در گلزارهای شهدای شهرستان برگزار می شود.

وی ادامه داد :هفتم مهر ماه روز فرماندهان ،عزت مداران وحماسه آفرینان اختصاص یافته که در این روز میقات صالحین ومراسم دسته روی نیروهای مسلح شهرستان همزمان با دسته روی دسته جات برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر با بیان اینکه در مجموع 140 عنوان برنامه در نظر گرفته شده که 26 عنوان برنامه به صورت شاخص ومحوری خواهد بود گفت:در راستای پاسداشت وحفظ فداکاری شهدای 8سال دفاع مقدس نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پارک آبشار ونمایشگاه دفاع مقدس ومحرم دردرجزین جنب دفتر امام جمعه به اجرا در خواهد آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها