جشنواره فیلم و عکس ارزش بر اساس توجه به حوزه‌های دینی، اعتقادی و ملی است که برای تک‌تک مردم ارزشمند محسوب می‌شود و باید آنها را پررنگ‌تر کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۴۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی فیلم و عکس ارزش که همزمان با روز ملی سینما در سالن سینما بهمن برگزار شد، گفت:

 ناصر مقدم با اشاره به ارزش‌هایی که در این جشنواره مورد توجه قرار  گرفت، افزود: از جمله این ارزش‌ها توجه به محیط زیست، آب، اقتصاد مقاومتی و مسائلی است که گریبانگیر جامعه بوده و لزوم اهتمام به آن احساس می‌شود.

وی یکی دیگر از ارزش‌های مورد توجه در این جشنواره را موضوع خانواده دانسته و اظهار داشت: چالش‌های مهمی در حوزه خانواده وجود دارد که از جمله آنها افزایش طلاق، طلاق زود هنگام، ارتباط کم اعضای خانواده با یکدیگر و با خویشاوندان و ارائه سبک زندگی ایرانی- اسلامی است که این جشنواره سعی در فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده داشت.

مقدم با اشاره به برگزاری اولین دوره این جشنواره به صورت ملی، اظهار داشت: سال گذشته بعد از بررسی نتایج جشنواره متوجه شدیم عده‌‌ای در سطح کشور حضور دارند که تعدادی اثر آماده داشته و کارشان شرکت در جشنواره‌های مختلف است، فقط عنوان اثر را عوض کرده و به جشنواره ارسال می‌کنند که متاسفانه این افراد جایزه‌ها را هم می‌برند، بر همین اساس، امسال تصمیم گرفتیم برای حمایت از هنرمندان بومی، این جشنواره را در سطح استانی برگزار کنیم و بخش عکس را نیز به این جشنواره اضافه کردیم.

این مقام مسئول  به استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره اشاره کرده و ادامه داد: امسال موضوع آزاد را نیز به موضوعات جشنواره اضافه کردیم که بر این اساس ٦٠ اثر در بخش فیلم و ٢٠٠ اثر در بخش عکس شرکت داشتند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را  کمک به رشد و افزایش توانایی هنری هنرمندان به ویژه نسل جوان عنوان کرده و گفت: ایجاد سمت و سو برای توجه به حوزه ارزش‌های مطرح شده از دیگر اهداف جشنواره فیلم و عکس ارزش بود و امیدواریم سال آینده شاهد حضور تعداد آثار بیشتری در این جشنواره باشیم.

 

ارسال نظرات