هدف کمیته امداد از اجرای طرحهای مسجد محوری در کنار پرورش دینی مردم توجه به سامان دادن به وضعیت معیشتی نیازمندان محلات با محوریت مساجد است.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۷۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع ائمه جماعات مساجد شهر زنجان گفت: کمیته امداد قطعه‌ای از قطعات نظام است که کارکردهای آن ریشه در تفکر اسلامی برای تشکیل حکومت اسلامی دارد. رسیدگی به حال نیازمندان در جامعه اسلامی از شئونات ولی است و امروز کمیته امداد به نیابت ولی کار رسیدگی به محرومان را بر عهده دارد.

هدایت صفری بابیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد فقرزدایی از جامعه با رویکرد توانمندسازی و تأمین استقلال معیشتی اقشار محروم جامعه است، افزود: هدف کمیته امداد در دهه چهارم رسالت خدمت‌رسانی، توسعه سبک زندگی دینی  جامعه هدف است.

وی به حمایت این نهاد از ۲۴ هزار خانوار با جمعیت ۴۱هزار و ۶۰۰ نفر در استان زنجان اشاره و اظهار داشت: با ارائه  خدمات متنوع در بخش‌های مختلف سالانه ۱۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد توانمند شده و از بدنه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

وی بیان کرد:خدمات کمیته امداد در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی برای جامعه هدف، آموزش‌های فکری و فرهنگی به‌منظور کمک به تأمین معیشت مددجویان تحت حمایت در کنار توجه به رفع نیازهای آن ها در بخش‌های مختلف از اقدامات این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی است.

صفری  گفت : درمجموع برای ساخت ، تعمیر ، بهسازی و مقاوم‌سازی دو هزار و ۷۳۹ مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پنج میلیارد و ۵۸میلیون تومان در سال گذشته هزینه شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به توسعه مشارکت مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم  در سال جاری اشاره کرد و گفت : تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های مختلف مشارکت مردم  در کارهای خیرخواهانه کمیته امداد در حوزه رسیدگی به نیازمندان را افزایش دهیم .

وی با اشاره به اجرای طرح مسجد محوری به‌منظور ارتقاء کارکرد مساجد در حوزه مسائل اجتماعی ، افزود : هدف کمیته امداد از اجرای طرحهای مسجد محوری در کنار پرورش دینی مردم توجه به سامان دادن به وضعیت معیشتی نیازمندان محلات با محوریت مساجد است.

صفری در پایان از آمادگی کمیته امداد استان زنجان برای ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد شهر زنجان خبر داد وبیان کرد: ۱۸ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان با محوریت مساجد وجود دارد که از طریق هیئت‌امنای این مساجدمدیریت شده و با ساختار مردمی در حوزه کمک به نیازمندان محل فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات