خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: امروز آمریکا یک جانبه گرایانه در حال نقض برجام است و متاسفانه به دلیل کوتاهی‌های ما در وضع قوانین برجام، از هیچ قدرتی برای گرفتن حق و حقوقمان برخوردار نیستیم.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۸۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بدعهدی‌های آمریکا در موضوع برجام که در مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم نظامی مطرح فرمودند، اظهار کرد: صحبت در خصوص بدعهدی‌ها و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها یکی از محورهای اصلی صحبت‌های دیروز مقام معظم رهبری بوده که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.
وی تبیین کرد: اعتماد کردن بیجا به آمریکائیان سبب از بین رفتن ظرفیت‌ها و امکانات داخلی کشور می‌شود لذا باید در این زمینه بسیار هوشیار بود.
این کارشناس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: هرچند سوابق و پیشینه دولت آمریکا مهر تاییدی بر بدعهدی‌های این دولت است ولی متاسفانه باز هم دستگاه دیپلماسی ایران اعتماد فزاینده و بیجایی به این کشور داشته و تاکیدات مقام معظم رهبری را مورد غفلت قرار دادند.
قبادی ادامه داد: با امضای توافق‌نامه برجام آمریکائیان در صدد بودند تا با وضع قوانین و تحریم‌ها بار دیگر مملکت ایران را به دست گرفته و به استعمار خود در بیاورند.
وی مطرح کرد: در توافق نامه برجام اعتماد شدیدی از سوی دولت ایران صورت گرفته و همین اعتماد سبب شد تا دولت ایران تمام بندهای برجام را به طور کامل رعایت کند ولی آمریکا ناقض برجام باشد.
این کارشناس اعتماد فزاینده ما به دولت آمریکا را عامل اصلی مشکلات دانست و گفت: اعتماد فزاینده ما به آمریکا و در مقابل عدم پایبندی دولت امریکا به تعهداتی چون رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده عامل اصلی مشکلات است.
قبادی با بیان این موضوع که جلو ضرر را هرکجا که بگیری منفعت است تشریح کرد: تکیه بر توانمندی‌های داخلی کشور بهترین راه مقابله در برابر زیاده خواهی ها و تحریم‌های آمریکائیان است.
وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری تشریح کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند دیوار بی‌اعتمادی را بالا برده و ناقض برجام باشند لازم است دستگاه دیپلماسی ما هم برجام را لغو کرده و همانطور که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند آمریکائیان باید بدانند که در صورت پاره کردن برجام از سوی آن‌ها ما نیز برجام را خواهیم سوزاند.
این کارشناس اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی ایران باید از اعتماد بیجا دست برداشته و با چشمانی باز بدعهدی‌ها و نقض پیمان‌های امریکا را دیده و بدون هراس از تهدیدهای آمریکا موضعی شفاف برای خود در نظر بگیرد.
قبادی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا یک جانبه گرایانه در حال نقض برجام است و متاسفانه به دلیل کوتاهی‌های ما در وضع قوانین برجام، از هیچ قدرتی برای گرفتن حق و حقوقمان برخوردار نیستیم.
وی در بخش پایانی این گفت و گو متذکر شد:ما امروز نیاز داریم تا در برابر آمریکا مقابله به مثل کنیم، در دنیای سیاست قانون پشم در برابر چشم حاکم است، اگر آنها تهدید می کنند ما نیز باید در برابر آنها باستیم و از عزت ملی خود دفاع نماییم.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها