خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شال:

معرفت عزای حسینی را به دست آوریم

امام جمعه موقت شال اذعان کرد: ما باید از نظر بحث معرفی قیام سید‌الشهدا در جامعه معرفت افزایی کنیم و تنها به صرف عزاداری های متداول بسنده نکنیم.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۱۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

حجت‌الاسلام سید شمس‌الدین موسوی شالی امام جمعه موقت شهرستان شال، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در آستانه آغاز ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: ما باید از نظر بحث معرفی قیام سید‌الشهدا در جامعه معرفت افزایی کنیم و تنها به صرف عزاداری های متداول بسنده نکنیم.
وی قیام سیدالشهدا را نقطه آغاز یک تغییر جهانی عنوان کرد و گفت: لازم است همه ما به این معرفت برسیم که قیام حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) سرآغاز یک تغییر جهانی در آینده تاریخ است.
امام جمعه موقت شال ادامه داد: مردم با درک قیام اباعبدالله(ع) که یک نقطه آغاز بزرگ است می‌توانند از نظر روحی و اعتقادی آمادگی درک قیامی بزرگ به رهبری امام زمان(عج) را داشته باشند.
موسوی شالی حرکت انسان‌ها را در طول تاریخ همواره رو به جلو دانسته و تبیین کرد: خوشبختانه ملت همواره در مسیر رو به جلو در حرکت بوده‌اند هرچند در زمان‌هایی سرعت لازم را نداشته اند.
وی تشریح کرد: رعایت تقوا و رعایت اصل ارتباط با خدا دو عامل بسیار تاثیرگذار در افرایش معرفت و بصیرت است که باید مورد توجه بسیار قرار گیرد.
امام جمعه موقت شال تقوا را از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار خواند و تبیین کرد: عزاداری‌ها و سخنان بدون داشتن تقوا تنها حرف‌هایی بدون عمل هستند که نهایاتا می‌توانند چند لحظه‌ای ذهن آدمی را به خود درگیر کنند.
موسوی شالی در بخش پایانی این گفت و گو تاکید کرد: باید همواره در زندگی اصل تقوا را مورد توجه قرار داد چرا که با تقوا است که همه چیز عمق و روح پیدا می‌کند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار