خبرهای داغ:
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری های استان گلستان ؛

افزایش 33 درصدی بازیافت زباله در استان/ جذب بودجه ای معادل 9 میلیارد و 200 میلیون تومان جهت تسریع بازیافت زباله

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری های استان گلستان گفت:از سال 90 تا 94 چیزی حدود 2میلیارد 400 اعتبار کسب نموده و با رایزنی های دوستان در مدیریت پسماند امسال 9 میلیارد و 200 میلیون نومان بودجه جذب شده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۲۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان پیش از ظهر امروز مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری های استان گلستان درنشست خبری با اصحاب رسانه خاطر نشان کرد:در سال 83 که قانون پسماند مصوب دولت شد استان گلستان به عنوان استان پیشرو در قالب موسسه بازیافت راه اندازی و به سازمان ارتقا یافت  که بسیاری از استان هابه دنبال الگوبرداری از فعالیت های ما هستند.

 مولای وردی یازرلو تصریح کرد:30 شهرداری و بالغ بر 800 روستایی در حوزه پوشش این سازمان قرار می گیرندو 30 نقطه الوده شهری و 800 نقطه الوده روستایی را تبدیل به 3 نقطه نمودیم.

یازلو ذر ادامه افزود: در زون شرقی در ازادشهر ، زون غربی در آق قلا و یک زون در مراوه تپه که تازه به بهره برداری رسیده است کار دفن زباله ها با پوشش خاک انجام میگردد.

 وی از اورهال کارخانه گرگان خبر داد و افزود : بخش اعظمی از بازیافت با کندی صورت میگرد که در بازیافت 250 تن زباله در روز با مشکل روبرو هستیم و با اورحال این کارخانه کمکی خواهد شد تا به  بخش اعظم اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

 مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری های استان گلستان افزود: سازمان پسماند شهرداری های استان گلستان از سال 90 تا 94 چیزی حدود 2میلیارد 400 اعتبار کسب نموده و با رایزنی های دوستان در مدیریت پسماند امسال  این رقم به 9 میلیارد و 200 میلیون نومان  رسیده است که در  قالب پروزه ها تعریف که بخشی از پروزه ها انجام و بخشی در حال انجام و بخشی نیز در حال انعقاد قرار داد می باشد.

 یازلو ابراز داشت:در سایت ازادشهر به علت فرسودگی دستگاههاو ماشین الات و حریق کارخانه در سال 95 باعث افزایش حجم زباله شدیم که اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان در قالب تعمیرات ماشین الات جذب و تا یک ماه دیگر اکثر دستگاهها به روز و کار دفع زباله به روز خواهد شد.

 وی در خصوص الودگیهای آبهای زیرزمینی گفت: محیط زیست و و نظام پزشکی از چاههای بالادست و پایین دست ازمایشاتی را گرفتند و نتیجه این ازمایشات نشان دادهیچ گونه الودگی شیمیایی و میکروبی وجود ندارد.

 مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری های استان گلستان اظهار داشت :هفت پروزه در ازادشهر ، 3 پروزه در گرگان و یک پروزه در مراوه نپه داشتیم که کارهای خوبی در زمینه بازیافت انجام شده است.

 وی با اشاره به اینکه میزان بازیافت زباله در استان در سال 92 روزانه  501 تن زباله ، در سال 93 ، 534 تن  در سال 94 ، 644 تن بوده است افزود:این رقم در سال 95 به 719 تن بازیافت زباله در روز افزایش پیدا کرده است که رقم بسیار خوبی است .

 یازلو از عدم همکاری بخش ترویج کشاورزی در حمایت از کمپوست تهیه شده از بازیافت زباله اشاره و افزود : حمایت این بخش میتواند کمک شایانی به بهبود روند بازیافت نماید و ما امیدواریم بخشهای کشاورزی نیز بجای استفاده از کودهای شیمیای از این کود استفاده نمایند.

 وی فرهنگ سازی و اموزش مردم را در تولید و تفکیک زباله از مسائل مهم دانست و افزود : با اموزش به خانواده ها و اگاهی نحوه صحیح جمع اوری زباله ،می توان نقش مهمی را در بازیافت زباله ایفا کرد که باعث کاهش هزینه های بازیافت خواهد شد.

 انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها