نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخلاف تلاش های نظام سلطه به ویژه آمریکا الان جریان ها در منطقه به نفع مقاومت پیش می رود، افزود: پیش بینی ها این است که حداکثر عمر داعش در سوریه 2 تا 3 ماه آینده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۳۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
حجت الاسلام ذوالنور در جمع دانش پژوهان دوره خط امام کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ نظام سیاسی و حکومتی حیات مستقل نداشت، افزود: هر نظامی شکل می‌گرفت باید به یکی از نظام‌های سلطه شرق و غرب وابسته می‌بود.

وی با اشاره به اتحاد دو ابرقدرت شرق و غرب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: دشمنی با انقلاب اسلامی ایران نقطه وحدت قدرت‌های شرق و غرب شد و در هر توطئه‌ای که علیه ما بود رد پای دو ابرقدرت در کنار هم دیده می‌شد.

وی با اشتباه دانستن این تفکر که بعد از فروپاشی شوری دنیا تک قطبی شده است، گفت: همه اهل دانش دنیا فهمیدند که هنوز دنیا دوقطبی بوده، اما دیگر کمونیست و سوسیالیست و ... جایی ندارند بلکه یک طرف قضیه جمهوری اسلامی ایران بود و طرف دیگر نظام سلطه با تمام وابستگان خود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی ابرقدرت‌ها دیدند که تمدن اسلامی به عنوان یک تمدن در چالش با قدرت‌های بزرگ دارد حرکت می‌کند، نظریه هانتینگتون را مطرح کردند.

ذوالنور با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و واقعه ۱۱ سپتامبر و لشکرکشی به افغانستان و وقایع اینچنینی، افزود: وقتی دیدند تقابل با تمدن اسلامی بی نتیجه ماند، آمریکا و نظام سلطه راهبرد جنگ تمدن‌ها و تغییر از برون را به راهبرد نابودی از دورن و جنگ درون تمدنی تغییر داد.

وی اختلافات قومی و تفاوت‌های دینی را مبنای جنگ درون تمدنی عنوان کرد و گفت: آن‌ها بهترین و آماده‌ترین بستر برای این هدف که سلفی گری، تکفیری گری و وهابیت بود را انتخاب کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه با روپوش برداری از ریشه‌های کهنه و متعفن گذشته خواست در برابر شکوفایی تمدن اسلامی یک جریان سازی بکنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا الان هزینه داد و اقلیت‌ها را حفظ کرد همانگونه که در نظام ما اهل سنت شهید دادند.

ذوالنور با اشاره به اینکه برخلاف تلاش‌های نظام سلطه به ویژه آمریکا الان جریان‌ها در منطقه به نفع مقاومت پیش می‌رود، افزود: پیش بینی‌ها این است که حداکثر عمر داعش در سوریه ۲ تا ۳ ماه آینده است.

وی با بیان اینکه مهمترین منطقه داعش یعنی دیرالزور که بین سوریه و عراق قرار دارد به زودی پاکسازی می‌شود، افزود: آمریکا ۱۳ نفر از محور‌های اصلی داعش را از دیرالزور فراری داد تا بتواند در آینده برای حلقه سازی مجدد خود از آن‌ها استفاده کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ترس و نگرانی اروپایی‌ها را ورود داعشی‌ها به قاره سبز بعد از اتمام ماجرای سوریه و عرق دانست و گفت: آن‌ها برای فرار از این ترس هرجا بتوانند تقابل تمدنی داشته باشد همین حرمت را با هر جریانی پیش می‌برند.

ذوالنور حوادث میانمار را همان جنگ تمدن‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: بودائیان افراطی در میانمار تحریک شدند و نسل کشی دوسال پیش آن‌ها در میانمار در حال تقویت شدن است و باید بدانیم که از این به بعد هرجا در بین مذاهب یک گسل غیر فعال بوده زودتر فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه داعش یک گروه چریکی و تروریستی کوچک نبود بلکه یک جریان تلفیقی منظم و نامنظم و برخوردار از تمامی امکانات نظامی و اطلاعاتی بود، تاکید کرد: جنگ تمدن‌ها و جنگ دورن تمدن‌ها همچنان ادامه دارد و در آینده داعش‌های ۲ و ۳ و. به صورت مسلسلی شکل خواهند گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی محوریت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را عامل اصلی شکست تروریست‌ها در منطقه عنوان کرد و افزود: تدبیر جمهوری اسلامی پله پله روسیه را وادار به کار کرد و یا ترکیه را در مواردی با خود همراه می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی برای همسایگان احترام ویژه قائل است و برای همسایگان مسلمان احترام ویژه تر.
ارسال نظرات