اگر می‌بینیم که شهید فهمیده‌ها، شهید طوسی‌ها، شیرودی‌ها و امروز نیز شهید حججی که متولد سال 71 است و با یک چهره و روان آرام شهید می‎شود و در مواجهه با شکنجه‌های داعش حتی یک «آخ» نمی‎گوید؛ به این دلیل است که نبرد امروز در ادامه و در خط فرهنگ عاشورایی است که نسل به نسل منتقل می‎شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۳۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: نگاه ما در ایران شیعه و سنی و کرد و لر و فارس و ترک نیست و اسلام به ما یاد داد که در این کشور باید در برابر مستکبران براساس فرهنگ و مکتب عاشورا در یک خط و یک صف بایستیم.


 
 
 
 سردار عبدالله ملکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل از یک جنگ بین‌المللی با دو ابرقدرت شرق و غرب که حامی صدام بودند، عبور کرده است، اظهار داشت: اکنون نیز دشمن با تمام توان به یمن و لبنان و عراق و سوریه آمده است و نمی‌تواند کاری بکند زیرا فرهنگ عاشورایی به جوانان شیعه عراق و لبنان و سوریه منتقل شده است.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس یک سند مهم است و باید بازگو شود تا آیندگان بدانند که به‌واقع برای پاسداری از انقلاب و دین و کشور و جهان اسلام نیازمند این فرهنگ که برگرفته از فرهنگ عاشورایی و حسینی است، هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران یان کرد: واقعه عاشورا تنها 6 ساعت بود اما امروز این همه جنبش‎های انقلابی در جهان را در پیروی و در ادامه همان فرهنگ داریم.

این مسئول ادامه داد: دفاع مقدس عاشورایی شده و نظام اسلامی را بیمه کرده است؛ بیش از 188 هزار نفر از نیروهای مسلح و مردم کشور جان خود را تقدیم انقلاب کردند تا تفکر عاشورایی حفظ شود لذا این خط همچنان ادامه دارد.

ملکی اظهار داشت: اگر می‌بینیم که شهید فهمیده‌ها، شهید طوسی‌ها، شیرودی‌ها و امروز نیز شهید حججی که متولد سال 71 است و با یک چهره و روان آرام شهید می‎شود و در مواجهه با شکنجه‌های داعش حتی یک «آخ» نمی‎گوید؛ به این دلیل است که نبرد امروز در ادامه و در خط فرهنگ عاشورایی است که نسل به نسل منتقل می‎شود.

وی درباره آخرین وضعیت ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در تجن ساری گفت: تاکنون برای این پروژه 30 میلیارد تومان هزینه شده است و 25 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم تا ساختمان و محتوای آن که هزینه‌های زیادی نیز دارد را به پایان برسانیم و البته ستاد پشتیبانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را داریم که از کمک شهرداری، خیران و نهادهای مربوطه بهره‌مند هستیم.

ملکی با بیان اینکه در نشر کتاب‎های حوزه دفاع مقدس ضعیف هستیم، افزود: در دانشگاه دفاع مقدس درسهای زیادی است و همه رزمندگان می‌توانند صاحب کتاب باشند همه آنها که در ستاد پشتیبانی جنگ هستند می توانند کتاب داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح که به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شود؛ برای راه‌اندازی سالگرد دفاع مقدس که امسال سی و هفتمین سال آن با شعار «من انقلابی‌ام» را داریم؛ ستاد ویژه‎ای با 15 کمیته فعال شده است.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع 5 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس داریم که بیشتر آنها از سوی رده‌های مختلف بسیج برگزار می‎شود، گفت: رژه نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و مرزبانی در ساری، بابل و نوشهر، برگزاری صبحگاه مشترک، تجلیل از سربازان نیروهای مسلح، تجلیل از 500 خانواده شهید، آزاده و پیشکسوت توسط بنیاد شهید، عطرافشانی مزار شهدا در ششم مهرماه، برگزاری یادواره‌های شهدا در طول هفته دفاع مقدس، یادواره 32 شهید نیروگاه شهید سلیمی نکا و برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در تمامی شهرستان‌ها از عمده برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران از رامسر تا گلوگاه است.

وی افزود: در پنجم مهرماه و در دانشگاه آزاد اسلامی ساری نیز با حضور بیش از 600 نفر از رزمندگان پیشکسوت همایش تجلیل را داریم.

ملکی بیان کرد: اجرای هفت برنامه در هفت شب به صورت زنده در برنامه کوله‌پشتی، روایتگری راویان دفاع مقدس در حسینیه‎ها، مساجد و تکایا برای مردم، تأسیس کانون دفاع مقدس در بابل، افتتاح 70 پروژه محرومیت‎زدایی در زمینه اقتصاد مقاومتی، برگزاری همایش زنان اسوه، نشست روشنگری، برگزاری همایش عفاف و حجاب، همایش خانواده با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری کارگاه هنری از دیگر برنامه‎های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران همه آحاد جامعه پشتیبان نظام و انقلاب هستند، تصریح کرد: اکنون دشمنان به دنبال کُردها هستند و از طرفی نیز بحث شیعه و سنی را به راه بیندازند تا بخشی از مردم را بلای جان نظام کنند اما آنها هیچ غلطی نمیتوانند بکنند زیرا نگاه ما در ایران شیعه و سنی و کرد و لر و فارس و ترک نیست و اسلام به ما یاد داد که در این کشور باید در برابر مستکبران براساس فرهنگ و مکتب عاشورا در یک خط و یک صف بایستیم.

سردار ملکی در پایان گفت: تلاش ما این است که بزرگداشت‌های دفاع مقدس را سازمانی و اداری نکنیم و از طریق جنبش‎های مردمی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها