تشکیل ۴۹ پرونده زمین خواری در استان

۴۹ پرونده زمین خواری در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۵۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
مدیرکل محیط زیست استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ پروندهتشکیل ۴۹ پرونده زمین خواری در استان تخریب و تصرف اراضی ملی در مناطق حفاظت شده استان تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.
سید اسدالله هاشمی از تشکیل و ارسال ۱۳۲ فقره پرونده زیست محیطی به مراجع قضایی استان در شش ماهه اول امسال خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۵ فقره مربوط به شکار، ۴۹ فقره تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درخت، ۱۹ فقره تعلیف غیرمجاز و مازاد بر پروانه و مابقی مربوط به صید غیرمجاز بوده است.
هاشمی ادامه داد: سال گذشته ۳۳۵ فقره پرونده زیست محیطی در بخش‌های مختلف به دستگاه قضایی استان ارسال شد که تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درخت با ۱۴۸ فقره و شکار با ۱۱۵ فقره بیشترین پرونده را به خود اختصاص دادند.
وی اجرای طرح‌های عمرانی از سوی دستگاه‌های اجرایی بدون اخذ استعلام و ارزیابی‌های زیست محیطی برای واگذاری‌های غیرقانونی اراضی ملی با مدیریت محیط زیست استان در سنوات گذشته از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این اداره خواند و خواستار رفع این مشکلات شد.
هاشمی پور همچنین به معضل انباشت زباله و پسماند به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: وجود زباله و پسماند‌ها ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان و محیط زیست، سیمای شهر‌ها و مناطق گردشگری استان را زشت می‌کند.
ارسال نظرات