از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه وبویراحمد در آتش سوخت .
کد خبر: ۸۹۱۹۸۵۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه این مقدار ازاز بین رفتن ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های استان در آتش سوزی‌ها عرصه‌های طبیعی در ۸۷ فقره آتش سوزی از بین رفته است از کاهش ۴۵ درصدی مساحت آتش سوزی‌های جنگل‌های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال ۷۰ فقره آتش سوزی به مساحت ۹۰۲ هکتار در جنگل‌های استان رخ داد این در حالی است که امسال ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های استان به دلیل ۸۷ فقره آتش سوزی از بین رفت.. عزت‌الله بهشتی‌فرد ادامه داد: با همکاری دستگاه قضا در این مدت ۶ هزار اصله نهال غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی جمع آوری و ۱۲۳ هکتار در بدو تصرف از دست سودجویان نیز رفع تصرف شده است.
بهشتی فرد اضافه کرد: ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های مناطع طبیعی در ۲۶ نقطه در معرض خطر آتش سوزی شناسایی، پهنه بندی و با انتخاب دیده بان و ارائه کلاس‌های آموزشی در قالب طرح حفاظت مشارکتی به مردم واگذار شده که تأثیر به سزایی در کاهش مساحت آتش سوزی‌ها در استان داشته است.
وی کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، باریجه و کرفس در ۳۴ هزار هکتار، جنگل کاری از نوع بادام در ۳۶ هزار هکتار با مشارکت مردم را از اقدامات مهم این اداره برای اصلاح، احیا و حفظ مراتع و جنگل‌های استان برشمرد.
بهشتی فرد گفت: ساخت پارک جنگلی به مساحت ۱۰ هکتار در تنگ مهریان یاسوج با کمک محکومان قضایی مرتبط با منابع طبیعی و همچنین انعقاد قرارداد با مشاور به مساحت ۱۷۰ هزار هکتار برای اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگ برای اراضی ملی در سال گذشته از دیگر اقدامات این اداره برای تحقق این مهم بوده است.
وی با انتقاد از پرداخت نکردن میزان خسارت‌های ناشی از تخریب منابع طبیعی از سوی دستگاه‌های اجرایی و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی توسط دستگاه‌های خدمات رسان بدون اخذ استعلام و هماهنگی با این اداره از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا به این دو موضوع توجه کرده و آن‌ها را رفع کنند.
ارسال نظرات