خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم عنوان کرد

برگزاری 1600 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: در مجموع در قالب 45 سر فصل بیش از هزار و 600 برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۸۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
 برگزاری 1600 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در قم

به گزارش خبرگزاری بسیج در قم، احمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات ساختمان آیت الله سعیدی واقع در خیابان اراک برگزار شد، با اشاره به امسال هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم همزمان شده است، اظهار کرد: تقارن 37 سالگرد دفاع مقدس با ماه محرم فرصت مناسبی برای بیان وجه‌های تشابه دفاع مقدس و واقعه عاشورا است زیرا هم انقلاب در اسلام ریشه دارد و هم دفاع مقدس امتداد واقعه عاشورا است.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام عاشورا را مشق کردند، عنوان کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان نقطه اوج و تجلی دفاع مقدس است ولی همه مردم رسالت گرامی داشت این واقعه را در طول سال به عهده دارند و اگر بخواهیم امروزه مشکلات خود را در جامعه حل کنیم راهی جز الگوبرداری از دفاع مقدس نداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مسؤولیت استاندار قم در اواخر تیرماه تشکیل شده است، مطرح کرد: کمیته‌های 6 گانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعم از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی با مسؤولیت صدا و سیما، کمیته فرهنگی هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته نیروهای مسلح با مسؤولیت سردار احمدی که عمده فعالیت‌ها با با دو برنامه محوری ستاد رژه نیروهای مسلح و برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی افزود: کمیته پشتیبانی با مسؤولیت شهرداری، کمیته شاهد و ایثارگران با مسؤولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امور بانوان با مسؤولیت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از دیگر کمیته‌هایی هستند که در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه همه سازمان‌‎ها و نهادها موظف هستند که علاوه بر تشکیل کمیته‌های مختلف در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس یک کمیته برنامه‌ریزی را در سازمان خود برای تشریح برنامه‌های دفاع مقدس تشکیل دهند، خاطرنشان کرد: در مجموع در قالب 45 سر فصل بیش از هزار و 600 برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه 31 شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در سراسر کشور و استان قم شاهد رژه نیروهای مسلح خواهیم بود، تصریح کرد: مراسم معنوی خطبه‌خوانی نیروهای مسلح در روز پنجشنبه 30 شهریورماه نیز که یادآور اعزام‌های زمان دفاع مقدس است با حضور همه نیروهای مسلح ساعت 7 و 30 دقیقه صبح در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از برگزاری برخی از مراسم دفاع مقدس قبل از آغاز هفته دفاع مقدس یاد کرد و گفت: برنامه مشق عشق به مدت هشت شب و با موضوع دفاع مقدس و همایش ویژه مبلغین و همایش کربلا و جبهه‌ها ویژه روحانیون در قبل از آغاز هفته دفاع مقدس آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی و همچنین فراخوان 21 جشنواره شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره فیلمنامه نویسی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به برگزاری 10 همایش شعر در هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: جشنواره ادبی یوسف نیز از اردیبهشت ماه آغاز شده است و استان قم با بهره‌مندی از نویسندگان خوب خود توانست رتبه سوم را در این جشنواره کسب کند که از میان هزار و 25 اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود 97 اثر از استان قم بوده و بیش از 20 اثر آن به مرحله پایانی جشنواره راه پیدا کرده است.

برگزاری 1600 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در قم

ارسال نظرات