رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال بازگشت به ریل انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۱۹۹۴۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، امروز (دوشنبه 27 شهریور) در همایش مخترعان، مبتکران و اساتید برتر بسیج علمی کشور، اظهار داشت: امروزه محوری‌ترین و اساسی‌ترین مسائل در دنیا مباحث علمی و پژوهشی است.

وی افزود: نظام اسلامی که به غرب و شرق دنیا دست رد زد، نیاز دارد خود را در علوم تجربی و انسانی مطرح کند، همچنین با اتفاقاتی که در علوم و پژوهش رخ داده، جنگ‌ها نیز ترکیبی از جنگ‌های سخت و نرم شده است.

قدیانی خاطرنشان کرد: اگر مطالعه‌ای در جنگ‌های گذشته کنیم، با این موضوع کاملا آشنا خواهیم شد که امروز با فضای جنگ بسیار متفاوت است. وقتی به برخورد آمریکا با کوبا و ونزوئلا توجه کنیم، می‌بینیم در گذشته جنگ‌ها فقط سخت بوده، ولی حالا با جنگ نرم نیز ترکیب شده است.

وی تصریح کرد: ادعای غربی‌ها این است که شوروی را با انداختن به رقابت تسلیحاتی در بنیه‌های اقتصادی تضعیف کرده‌اند که تمام این مسائل نشان از این دارد که باید تغییر رویکرد داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: امام‌خمینی(ره) در ابتدای پایه‌گذاری نظام اسلامی به دنبال این بود که تمام امورات را به دست مردم بسپارند و به با همین رویکرد جنگ را مردمی اداره کردند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که علم و فناوری را نیز مردمی کنیم، نه خصوصی و نباید دنباله‌روی روش‌های غربی باشیم که این موضوع دو مولفه دارد، اول مدیریت دانش و دوم تبدیل برنامه‌ریزی کلان و راهبردی مسائل تحقیقاتی از یک وضعیت دولتی و شرکت خصوصی به یک مدل مردم پایه تغییر کند که این موضوع را بسیج دنبال خواهد کرد.

قدیانی در پایان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز در حال بازگشت به سمت ریل‌های انقلاب اسلامی است و امیدواریم با همکاری که با بسیج دارند، بتوانیم به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه عمل کنیم.

ارسال نظرات