خبرهای داغ:
رئیس انجمن بی هوشی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران کاهش تعرفه‌های بیهوشی را ناعادلانه دانست و گفت: متخصصان بیهوشی بیشترین حضور در بیمارستان‌ها دارند و بیشترین لحظات استرس را نیز این قشر پزشکی تحمل می کنند.
کد خبر: ۸۹۱۹۹۶۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر مسعود پریش افزود: یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین رشته‌های اروپا و آمریکا بیهوشی است و یک رشته ارزشمند علمی است ولی متاسفانه در جامعه ما ارزشی برای این قشر که ارتباط مستقیم با حیات مردم دارند، داده نمی شود.

وی ادامه داد: این رشته از پزشکی نیز بالینی است چراکه بحرانی‌ترین زمان پزشکان بر عهده متخصصان بیهوشی است و غیر بالینی خواندن این رشته ظلم در حق این قشر از پزشکان است.

پریش اضافه کرد: شورای عالی بیمه ظلم‌های بزرگی در حق متخصصان بیهوشی انجام داده‌ و به راحتی این رشته را با آن همه حساسیت و گستردگی کار غیربالینی نامیده‌ است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از اعضای بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی خصوصی کار نمی‌کنند و بیش از ۸۰ درصد اساتید بیهوشی تمام وقت هستند، اظهارداشت: درآمد اصلی متخصصان بیهوشی از طریق آموزش است.

پریش خواستار تجدید نظر در خصوص جایگاه این رشته از پزشکی بر اساس رفرنس های علمی موجود در کتاب علمی کالفرنیا شد و بومی سازی در این خصوص را ظلم به رشته عنوان کرد.

کاهش تعرفه های بیهوشی ناعادلانه و بومی سازی آن ظلم بزرگی است

در این نشست که با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن بیهوشی آذربایجان شرقی برگزار شد، هریک از اعضا به سوالات خبرنگاران در خصوص بیهوشی و موضوعات مرتبط با آن پاسخ گفتند.

 

ارسال نظرات