معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: 29 هزار و 570 معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
کد خبر: ۸۹۱۹۹۶۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

فریبا نوروزی معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره گزارش عملکرد حوزه توانبخشی و تعداد افراد تحت پوشش این سازمان گفت: 29 هزار و 570 معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 14 هزار و 208 نفر در شهر اراک سکونت دارند.

وی افزود: از معلولان اراکی تحت پوشش این سازمان تعداد 5 هزار و 619 نفر جسمی، 3 هزار و 80 معلول ذهنی، 1679 معلول شنوایی، 1431 نابینا، 759 گفتاری و 1460 نفر نیز بیمار روانی از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: خدمات مستمر در شهر اراک به دو هزار و 463 نفر ارائه می‌شود که این تعداد ماهانه مبلغ از حداقل 148 هزار تومان تا 465 هزار تومان براساس بُعد خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه تعداد 10 مرکز شبانه‌روزی توانبخشی و آموزشی معلولان در استان وجود دارد، گفت: در سطح شهر اراک این مراکز با ظرفیت 610 نفر ارائه خدمات دارند و این مراکز بین 510 تا 672 هزار تومان به ازای هر فرد یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: دو مرکز ویزیت در منزل با این هدف که معلول یا سالمند از خانواده جدا نشود با ظرفیت 130 نفر خدمات در منزل انجام می‌دهند که به ازای هر فرد 134 هزار تومان یارانه به این مراکز پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: دو مرکز توانبخشی مراقبتی در سطح شهر اراک فعال است که مراقبین این مراکز به 120 نفر از گروه‌های هدف بهزیستی خدمات ارائه می‌دهند، 13 مرکز توانبخشی در اراک داریم که به سالمندان و معلولین ناشنوا، اوتیسم، نخاعی و معلولان حرکتی با هدف حمایت معلول یا سالمند از سوی خانواده و توانمندسازی این گروه خدمات ارائه می‌دهند.

نوروزی ادامه داد: توانبخشی مبتنی بر جامعه با هدف ارائه خدمات به معلولین جامعه روستایی که امکان استفاده از خدمات شهری را ندارند فعالیت دارند که در این راستا در شهر اراک 2 هزار 622 معلول روستایی شناسایی و خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات