خبرهای داغ:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا پشت پرده همه‌پرسی کردستان عراق قرار دارد
کد خبر: ۸۹۱۹۹۷۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با توجه به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در منطقه و شکست‌های پی در پی داعش در حلب سوریه و موصل و پس از آن در تلعفر عراق استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با حمایت از تجزیه عراق به دنبال ایجاد تنش جدید در منطقه هستند تا به اهداف استکباری خود دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری با اشاره به اینکه استکبار جهانی در راس آنها آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به دنبال تضعیف حکومت‌های اسلامی که در حال تبدیل شدن به قدرت‌های منطقه‌ای هستند، اظهار داشت با توجه به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در منطقه و شکست‌های پی در پی داعش آمریکا به دنبال ایجاد تنش‌های جدید در منطقه است تا به اهداف استکباری خود دست یابد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آمریکا پشت پرده مسئله برگزاری همه پرسی در کردستان و تجزیه عراق است که این موضوع موجب تضعیف حکومت اسلامی جمهوری اسلامی عراق خواهد شد و به هیچ عنوان به صلاح مردم عراق و کردستان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابل تجزیه عراق چیست ابراز داشت: جمهوری اسلامی بارها موضع شفاف خود را در قبال این موضوع بیان کرده است لکن این خود عراقی‌ها هستند که با ید در این مورد تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تمامی وقایع منطقه را زیر نظر دارد، گفت: این موضوع باید از طریق  دیپلماتیک حل و فصل شود و ما از حفظ تمامیت ارضی تمامی همسایگان خود حمایت می‌کنیم در همین راستا جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند که از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک با مسئولین عراق و کشورهای همسایه از حل و فصل این موضوع نقش سازنده‌ای ایفا کند.

شبستری با اشاره به حامیان تجزیه عراق، اظهار داشت: در شرایط کنونی دنیا تجزیه عراق به نفع هیچ کس جز دشمنان اسلام که در راس آنها امریکا قرار دارد نیست و موجب تضعیف سیاسی اقتصادی و نظامی عراق و کردستان خواهد شد بنابراین امیدواریم با رایزنی‌های سیاسی که از سوی دولت عراق و دوستان این کشور صورت می‌گیرد مسئولان اقلیم کردستان متوجه شرایط منطقه بشوند و تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

 

ارسال نظرات