خبرهای داغ:
غلامرضا سلطاني از فعالان اقتصاد مقاومتي در شهر گرمه توانسته با دريافت ۷۰ ميليون ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي و راه‌اندازي مزرعه پرورش ماكيان كمك شاياني به اقتصاد خانواده خود داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۰۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

 

به گزارش خبرگزاری بسيج؛  غلامرضا سلطاني از فعالان اقتصاد مقاومتي در شهر گرمه توانسته با دريافت ۷۰ ميليون ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي و راه‌اندازي مزرعه پرورش ماكيان كمك شاياني به اقتصاد خانواده خود داشته باشد.

 

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتي شهر ايورگفت: ورود مثبت و اثرگذار بسيج سازندگي به عرصه‌هاي اقتصادي و اعطاي تسهيلات در زمينه اشتغال‌زايي باعث شده علاوه بر اشتغال‌زايي خود، زمينه تشويق ديگران براي حضور در اين عرصه فراهم شود.

 وي كه پيش‌ازاين نيز راهكارهاي استفاده حداكثري از فضاي حياط منزلش براي پرورش ماكيان را بكار بسته بود اظهار داشت: با استفاده از تسهيلات اقتصاد مقاومتي توانستم تعداد ماكياني كه در حياط منزل نگهداري مي‌كنم را افزايش داده و بدين ترتيب منشأ اثري براي اقتصاد خانواده باشم.

سلطاني در خصوص ميزان سرمايه‌گذاري اوليه در اين طرح گفت: توسعه و پرورش ماكيان و بخصوص بوقلمون را با ۷ ميليون تومان وامي كه در قالب اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي گرفته بودم شروع كردم.

 وي با بيان اينكه تنها يك سال است كه در زمينه پرورش بوقلمون مشغول فعاليت است افزود: در اين مدت با خريد ۳۰ بوقلمون كار خود را شروع كردم و سپس با گذشت زماني اندك توانستم از اين تعداد، ۳۰۰ جوجه بوقلمون پرورش داده و روانه بازار كنم.

 سلطاني با بيان اينكه ۳۰۰ جوجه بوقلمون توليد شده را در همان هفته اول به قيمت هر عدد ۸ هزار تومان فروختم اظهار داشت: تنها پرورش جوجه بوقلمون‌ها برايم حدود ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان سود داشته است.

وي ادامه داد: فروش روزانه تخم‌مرغ و تخم بوقلمون از ديگر مزاياي نگهداري ماكيان در حياط منزل است و اين كار علاوه بر درآمدزايي، نياز خانواده به تهيه تخم‌مرغ و گوشت سفيد را به صفر رسانده است.

 اين شهروند ايوري كه هم‌اكنون حدود ۲۵ مرغ و ۲۵ بوقلمون را در حياط منزل خود نگهداري مي‌كند افزود: ازآنجايي‌كه بوقلمون تنها در يك دوره خاص از سال تخم‌گذاري مي‌كند؛ كار توليد جوجه را با گذاشتن ۱۵ تخم در زير هر بوقلمون آغاز كرده‌ام.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون قيمت هر عدد بوقلمون ۴ ماهه بالغ بين ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است اظهار داشت: در سال اول به جهت اينكه تجربه كافي در امر پرورش ماكيان نداشتم جوجه بوقلمون‌ها را در همان هفته اول روانه بازار كردم اما امسال با پرورش آنها در قالب بوقلمون گوشتي درآمدم از اين بخش را چند برابر خواهم ساخت.

 سلطانی همچنين با بيان اينكه نگهداري مرغ و بوقلمون در كنار كار كشاورزي كم‌هزينه است اضافه كرد: ازآنجايي‌كه اين حيوانات علاوه بر جو و گندم از علوفه‌هاي متعدد نيز تغذيه مي‌كنند كشاورزان مي‌توانند با پرورش اين حيوانات درآمد خود را افزايش دهند.

غلامرضا سلطاني با توصيه به جواناني كه به دنبال مشاغل دولتي هستند، خاطرنشان كرد: به واقع بايد بدانيم كه همه‌چيز كار دولتي و استخدامي نيست،جوانان مي‌توانند با مطالعه در زمينه مشاغل مختلف و دريافت تسهيلات اقتصاد مقاومتي زمينه اشتغال خود و چندين نفر را فراهم كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها