وزیر کشور:

استانداران در ابعاد مختلف مدنظر قرار می‌گیرند/ هفته دفاع مقدس هفته میثاق با خون شهدا است

وزیر کشور گفت: استانداران در ابعاد مختلف مدنظر قرار می‌گیرند و برآیند را موردنظر قرار می‌دهیم که ارزیابی‌های ما نشان از این است که استاندار سابق لرستان موفق بوده، ولی این موفقیت به معنای ضعف در کار نیست.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۰۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان که در سالن آمفی تائتر استانداری با، مسئولین استانی از جمله فرمانده سپاه لرستان و نمایندگان مردم در شورای اسلامی مجلس برگزار شد اظهار داشت اظهار داشت: از استاندار سابق لرستان تشکر ویژه می‌شود، استانداران در ابعاد مختلف مدنظر قرار می‌گیرند و برآیند را موردنظر قرار می‌دهیم که ارزیابی‌های ما نشان از این است که استاندار سابق لرستان موفق بوده، ولی این موفقیت به معنای ضعف در کار نیست.

وی افزود: با توجه به مناسبات خوبی که استاندار سابق لرستان در سطح ملی داشتند توانستند اقدامات خوبی انجام دهند و تلاش‌ها در این حد تبلوریافته و امیدواریم از زحمات وی در جای دیگر استفاده کنیم، نظام جمهوری اسلامی جا‌های فراوانی دارد که به مدیران نیازمند است.

وزیر کشور عنوان کرد: استاندار جدید لرستان نیز جز استانداران موفق بوده و در چهار گذشته در بحث سرمایه‌گذاری، انسجام، انتخابات و مباحث امنیتی موفق بوده و تلاش بر این بود در استانی با ویژگی‌هایی طبیعی و انسانی بزرگ‌تر و آماده و در سکوی شتاب توسعه قرارگرفته قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در جابه‌جایی استاندار‌ها ارزیابی‌هایی صورت می‌گیرد، استانداران نمایندگان ارشد ما و مدیران ارشد نظام هستند که باید در حفظ مدیران، ارتقا و رفع ضعف‌ها، تقویت و قوت‌هایشان تلاش کنیم، سرمایه نظام جمهوری اسلامی را اگر بخواهیم احصا کنیم بخش عظیمی مدیریت‌ها است که خالصانه کار می‌کنند.

وی گفت: در انتخاب استانداران اولین مؤلفه بحث توسعه‌گرا بودن آن‌ها است، کشور ما در ابعاد مختلف حرکت مناسبی دارد و در شرایط کنونی اولویت کشور که مقام معظم رهبری تعیین کرده بحث اقتصاد مقاومتی است و، چون اقتصاد ارتباطی با بقیه حوزه‌ها دارد و نگاه ما به توسعه متوازن و متعادل است باید استانداران دارای ویژگی‌هایی باشند.

وی خاطر نشان کرد: بحث هماهنگی در استان‌ها نیز موردتوجه است، استانداران بزرگ‌ترین نقش را در استان و وزیر کشور بزرگ‌ترین نقش را در کشور دارد و بنابراین استانداران باید قدرت هماهنگی داشته باشند؛ استاندار باید قدرت اغنا سازی و تسلط به موضوعات داشته باشد و معیار‌های اخلاقی و انگیزه‌های اعتقادی را مبنا قرار دهد تا بتواند هماهنگی ایجاد کند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: حق دولت است که از مدیرانی انتخاب کند که اعتقاد به برنامه‌های دولت داشته باشد و بتواند آن‌ها را اجرا و پیگیری کند، برنامه‌های رئیس‌جمهور برای ۸۰ میلیون نفر است بنابراین مجریان باید کسانی باشند که اعتقاد عمیق به این مسئله داشته باشند، برنامه‌های رئیس‌جمهور برنامه‌های توسعه‌ای برای کل کشور است و باید این برنامه پیش برود.

وی افزود: قدرت تعامل دیگر مبحث موردنظری است که باید موردنظر استانداران باشد چراکه محور و هسته اصلی مردم هستند بنابراین بالاترین ویژگی یک استاندار باید این باشد که قدرت تعامل با مردم را داشته باشد.


وزیر کشور خاطر نشان کرد: استاندار باید قدرت تعامل با گروه‌های سیاسی و سازمان‌های مرد‌م‌نهاد را داشته باشد، اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی انجام دهیم باید بخش خصوصی پای‌کار بیاید و بتواند در سطح ملی تجهیز منابع کند.

رحمانی فضلی گفت: تعامل یعنی فهم و درک مناسبات و برقراری ارتباطات، باید استانداران برنامه‌های اعتدال‌گرا داشته باشند، و از گروه‌های مختلف به‌ویژه جوانان استفاده بیشتری کنند؛ تأکید رئیس‌جمهور است که از بانوان و ظرفیت آن‌ها در کار‌های اجرایی استفاده بیشتر کنیم، مدیران ما در استان باید برنامه داشته باشند و از بانوان و جوانان استفاده کنند.

وی بیان کرد: باید ظرفیت‌سازی کنیم و جوانان کشور را اداره کنیم، اقتصاد مقاومتی اولویت اول و بحث آسیب‌های اجتماعی اولویت دوم دولت است و بحث سیاست داخلی، صیانت و تقویت آزادی‌ها و فعالیت قانونی احزاب‌ها در حوزه سیاست‌های داخلی محسوب می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: امنیت به‌عنوان بستر و زیرساخت همه فعالیت‌ها در اولویت مهم دولت است، امنیت در کشور کاملاً مهیا است، ولی تهدید نیز بسیار زیاد است، در حوزه فرهنگی اعتقادی نیز اساس حرکت انقلاب بر مبنای اعتقادات مردم و اصول حاکم بر انقلاب و باور‌های مردم است.
وی خاطر نشان کرد: هفته جنگ و مقاومت برای همه ما هفته ایثار، هفته فداکاری، الگو گیری و هفته میثاق با خون شهدا است، ایام محرم نیز حرکت عاشقانه با معبود و الگو گیری از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حمایت و پشتیبانی از، ولی فقیه است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات