خبرهای داغ:
امام جمعه هشترود در کارگاه آموزشی مسئولان تشکل های مذهبی و هیات حسینی این شهرستان گفت: مساجد در اسلام پایگاه هستند و علم امام حسین(ع) نیز باید در مساجد برپا و عزاداری ها در مساجد برگزار شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۲۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی رحیمی با بیان اینکه  تلاش کنیم در عزاداری ها بدنبال پاداش اخروی باشیم و در غیر اینصورت دچار خسران خواهیم شدT اظهار داشت: افزایش معرفت دینی در بین مردم و جذب آن ها برای استفاده از پاداش حضور در عزاداری ها از وظایف هیات های مذهبی است.

وی تاکید کرد: عزاداری های خیابانی نباید موجب ایجاد مزاحمت برای مردم شود . هیات ها نیاز است زمانبندی مشخص شده از سوی نیروی انتظامی را رعایت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود نیز گفت: شور حسینی بدون شعور حسینی ارزشی ندارد و هیات عزاداری توجه کنند تا عزاداری هایشان با مسائل خرافی از بین نرود.

حجت الاسلام یعقوب اباذری تاکید کرد: هیات های بدون مجوز حق فعالیت ندارند و نیاز است همه آن ها در سامانه سازمان ثبت شوند.

فرمانده انتظامی هشترود نیز  ادامه این کارگاه گفت: امروز تبلیغات منفی گسترده ای علیه شیعیان در دنیا به خصوص در فضای مجازی راه اندازی شده است.

برپایی علم سیدالشهدا(ع) در مساجد/شور حسینی شعور حسینی می طلبد

محمدتقی سلطانی اظهار داشت: سوء استفاده دشمنان شیعه از بحث قمه زنی موجب شیعه هراسی در دنیا شده است و باید در این زمینه دقت کنیم.

سلطانی افزود: اگر عزاداری های ما به لحاظ صدا، ایجاد ترافیک در خیابان و بی وقت بودن موجب آزار و اذیت مردم شود مورد رضایت الهی هم نخواهد بود.

فرمانده انتظامی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال ساعت پایان عزاداری های خیابانی ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب خواهد بود و لازم است هیات ها راس این ساعت برنامه های خیابانی خود را تعطیل کنند.

وی تاکید کرد: افتخار نیروی انتظامی این است که خادم خادمین اباعبدالله الحسین(ع) است و تلاش خواهیم کرد مراسمات عزاداری به بهترین نحو و در امنیت کامل برگزار شود اما هیات ها هم نظم در مراسمات را فراموش نکنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: اگر اتحاد در عزاداری ها مخصوصا عزاداری های خیابانی باشد می تواند موجب بهره معنوی بهتر مردم از آن باشد.

ارسال نظرات