خبرهای داغ:
سیدهاشم میرلوحی در تازه‌ترین اثر خود به بررسی سینمای آمریکا به عنوان یک قالب ریز و شکل‌دهنده افکار و اندیشه‌ها پرداخته است.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۶۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «هالیوود» اثر سیدهام میرلوحی از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شد.

هالیوود در سلطۀ کامل جهودان صهیونیست است و با این سلطه و استیلا، بر همۀ افراد و ملت‌ها که از محصولات آن‌ها استفاده می کنند، تأثیر‌گذار است. این بدان معناست که چنان در افکار و اندیشه های آنان رسوخ می کند که ملت‌ها با عینک و نگاه و بینش جهودان صهیونیست می اندیشند!

جهودان با تبلیغات هدف‌دار و موذیانه در فیلم‌هایشان، چنان فرد را ‌به عقاید و نظریات و اعتقادات مذهبی‌اش بی‌تفاوت می کنند که به‌تدریج، بدون آنکه خودش متوجه باشد، از نگاه و دیدگاه آنان دربارۀ همه چیز می اندیشد. چنین است که بسیاری از آمریکایی ها معتقدند که هالیوود قالب‌ریز و شکل‌دهندۀ افکار و اندیشه هاست.

یکی از راه‌کارهای جهودان صهیونیست برای رسیدن به یکی از اهدافشان که سلطه بر افکار مردم جهان است، ایجاد شک و شبهه و تردید در عقاید سایر ملت‌ها ازجمله مسلمانان است. آن‌ها با ایجاد تزلزل فکری در مردم، از طریق فیلم و سایر ابعاد هنری، فرد را دچار تشتت فکری و بی‌ثباتی کرده و به‌تدریج، عقاید خود را بر آنان تحمیل می کنند و مغز و فکر و اندیشۀ آنان را مانند مومی، به همان شکل که می خواهند، درمی آورند. اندیشه‌های اصیل و اعتقادات و باورهای مذهبی آنان را چون موریانه‌ای می جَوَند یا به‌عبارتی‌دیگر، به‌گونه‌ای ذوب می کنند. پس از آن، این افکار ذوب‌شده را که دیگر با مسائل اعتقادی اصیل گذشتۀ خود رابطه‌ای ندارد و بی‌تفاوت شده، در قالب هایی که مدنظرشان است می‌ریزند تا از آن‌به‌بعد، آن‌گونه که جهودان می خواهند، فکر کنند و به‌دنیا بنگرند. درهرصورت، به‌مرور، جهودان صهیونیست نظریات خودشان را جایگزین می کنند و افراد با عینک هایی که جهودان بر چشم آن‌ها نهاده‌اند، به اسلام ناب و جمهوری اسلامی می‌نگرند.

چنان رَوَند این عمل به‌آرامی و به‌زیبایی یا بهتر است بگوییم به‌طرز وحشتناکی پیش می‌رود که خودِ افراد هرگز متوجه تغییراتِ در خود نمی‌شوند و گاهی شاید با عناوین مدرنیت، تمدن، پیشرفت، ترقی و... خود را گول می زنند و فریب می‌خورند. درواقع، افکار و اندیشه‌ها در قالب‌هایی شکل می گیرند که جهودان صهیونیست می خواهند؛ بلایی که بر سر ملت‌های غربی آورده‌اند.

هالیوود در دست جهودان صهیونیست قرار دارد و به‌شدت سعی داشته و دارند تا جای منکر و معروف را در تمام جوامع بشری تغییر دهند! با تبلیغات گسترده‌ای که در امریکا و خارج از امریکا درارتباط‌ با هالیوود و هنرپیشگان و خوانندگان در هالیوود و نیز کسب درآمد آن‌ها صورت می‌گیرد، بسیاری از افراد در خارج از هالیوود، حقایق را دربارۀ آن نمی‌دانند. آن‌ها تصور می‌کنند که تمام هنرپیشگان ازلحاظ مالی در سطح بسیار بالایی به‌سر می‌برند و استعداد آن‌ها باعث شده است تا آن‌ها به چنین سطحی ازلحاظ مالی و شهرت برسند. بنابراین بسیاری از افراد، نهایت تلاش خود را برای رسیدن به چنین وضعیتی در سرلوحۀ زندگی و برنامۀ خود قرار می‌دهند و تشنۀ آن‌اند که همانند هنرپیشگان و رقاصان و خوانندگان هالیوود شوند؛ درحالی‌که هالیوود از درون به شکل کاملاً متفاوتی است.

هالیوود به‌دنبال استعداد افراد نیست، بلکه به‌دنبال روح آن‌هاست. هنرپیشگان، خوانندگان، رقاصان و... که به‌دنبال ثروت و شهرت هستند، باید قراردادی را با شیطان، با خون خود امضا کنند. بسیاری از هنرپیشه‌ها و خوانندگان آمریکایی، حتی رنگین‌پوستان اظهار می‌دارند که ما روح خود را به شیطان فروخته‌ایم و شیطان (لوسیفِر) را می‌پرستیم.

بعضی از آمریکایی‌ها اظهار می‌دارند که تلاش رسانه‌های جمعی امریکا، نظیر شبکه‌های تلویزیونی و هالیوود، در چند دهۀ گذشته، به‌منظور بازسازی و تغییرات در جامعه، عواقب فاجعه‌باری را رقم زده‌ است. این در حالی است که دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران هالیوود و رسانه‌های جمعی آمریکا اظهار می‌دارند که نمایش خشونت و صحنه‌های ... در فیلم‌ها، باعث نمی‌شود تا جامعه به‌سمت خشونت و فساد پیش رود، بلکه بالعکس است. آن‌ها این حقیقت را انکار می‌کنند که خشونت و فساد بر صفحۀ نمایش، باعث می‌شود تا جامعه بیشتر به‌سمت خشونت و فساد پیش رود.

کتاب «هالیوود؛ قالب ریز و شکل دهنده افکار و اندیشه‌ها» تازه‌ترین اثر سید هاشم میرلوحی (پژوهشگر منتقد و آمریکاشناس) در 196 صفحه در شمارگان 1500 نسخه با قیمت 10هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها