یک هزار و ۷۰ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری خانه‌های بهداشت شهری و روستایی در سطح استان شناسایی‌شده است.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۹۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بر اساس نیاز گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت ارائه می‌شود، گفت: یکی از گروه‌های بهره‌مند از خدمات کمیته امداد کودکان زیر پنج سال دارای سوءتغذیه است که با همکاری علوم پزشکی شناسایی‌شده‌اند.

هدایت صفری افزود: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال بسته‌های مواد غذایی موردنیاز کودکان شناسایی‌شده مشمول این طرح با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و کمک‌های مردمی تأمین و به آنها عرضه می‌شود.

وی بابیان اینکه هزار و ۷۰ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری خانه‌های بهداشت شهری و روستایی در سطح استان شناسایی‌شده است ، اظهار داشت: برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان مشمول طرح بهبود تغذیه در استان زنجان از ابتدای امسال ۳۲۵ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال بر اساس دستور غذایی کارشناسان علوم پزشکی استان سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای این کودکان از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد استان زنجان تهیه و به آن‌ها داد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف به‌صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه می‌شود، گفت : با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه از جامعه هدف در دوره‌های زمانی شش‌ماهه، کودکان بهبود یافته در قالب این طرح از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج‌شده و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

صفری همچنین از کمک کمیته امداد استان زنجان برای بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند استان خبر داد و افزود : به‌منظور رفع سوءتغذیه ۱۹ مادر باردار و شیرده نیازمند شناسایی‌شده در سطح استان زنجان و ارتقاء سطح سلامت این گروه از جامعه هدف از ابتدای امسال حدود۱۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در پایان بابیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم‌شده است ، افزود : خیران زنجانی می‌توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir و ورود به قسمت همسفره در تأمین منابع مالی موردنیاز برای رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.

 

ارسال نظرات