مهدی احمدی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: سنت عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش زمینه ساز پاسدارى از اندیشه شیعه ناب محمدی است.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۹۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، مهدی احمدی فرماندار نیر با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: ماه محرم ماه حزن و اندوه مسلمانان جهان است و در این ماه  امام حسین(ع) و یاران باوفایشان جهت سیراب کردن درخت اسلام به دست یزیدیان کافر به شهادت رسیدند.

فرماندار نیر در ادامه به حماسه کربلا اشاره کرد و افزود: حماسه کربلا، بزرگترین و دلخراش ترین واقعه تاریخ است که پس از ۱۴۰۰ سال هنوز هم زنده مانده و پس از چهارده قرن به یاد آن واقعه اشکها ریخته می شود و ناله و فریاد بر پا است.

وی در ادامه گفت: قیام امام حسین(ع) و شهادت او تلاش هاى برادر و پدر و جدش را در گذشته بارور و زمینه تلاش براى آیندگان فراهم ساخت و سنت عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش زمینه ساز پاسدارى از اندیشه شیعه ناب محمدی است.

 

احمدی افزود: کربلا تنها یک حادثه نیست بلکه یک واقعه است که انسان های بسیاری در طول چهارده قرن در این مکتب تربیت شده اند و چه بسیار انسانهایی که با حضور در مجالس محرم جهت زندگی خود را عوض کرده اند.

فرماندار نیر در ادامه گفت: کربلا و محرم نگرش انسان را به زندگی تغییر می دهد و  هدف برای زندگی کردن را عمیق تر می کند همچنین به زندگی معنایی بس عظیم می بخشد و ماه توبه است و ماه بازگشت به خدا و ماه پیدا کردن حقیقت و راه درست زندگی کردن و درست مردن است. محرم بهترین شیوه زندگی را به انسان می آموزد. 

احمدی با بیان اینکه محرم و کربلا اوج فضایل اخلاقی است  افزود: عاشورا اخلاق را با نمونه های عینی اش به ما می آموزد و نیز محرم درس وفاست درس آزادی و آزادگی و درس عزت است.

فرماندار نیر در پایان سخنان خود گفت: اگر انسان دنیا را با آخرت بنگرد و سعادت اخروی را بر سعادت و خوشی زودگذر دنیایی مقدم بدارد، دیگر حاضر نیست به هر قیمتی در پی زندگی دنیایی باشد. اینکه عده ای اندک در کربلا نگاهشان به دنیا این بود بزرگترین درس تربیتی برای نسل جدید جامعه اسلامی ماست. آنهایی که در برابر امام حسین (ع) ایستادند و حاضر شدند خون نوه پیامبر خود را بریزند بخاطر این بود که تنها دغدغه دنیایی و رفاه و آسایش خود و خانواده شان را داشتند. بنابراین محرم به ما می آموزد که نباید در زندگی دیدی مادی گرایانه داشت؛ اینکه برای تشکیل خانواده مادی فکر کنیم، برای تولید نسل مادی فکر کنیم، برای برگزاری مراسم ازدواج مادی عمل کنیم و در نهایت هم ادعا کنیم که ما امت پیامبر اسلام هستیم این حرف با عمل ما سازگار نیست.

 

 

منبع:نیریمیز

 

ارسال نظرات