سردار مولایی گفت: عقبه معماری اسلامی به گونه ای است که تمام مولفه های زیبایی شناختی از حمله استفاده از رنگ، استفاده از تقارن ، استفاده از فضاهای ایجاد شده ، بهره برداری از نور و.. رعایت شده است اما متاسفانه در قرن بیست و یکم چیزهایی در ست میکنیم که کاملا بر عکس است.
کد خبر: ۸۹۲۰۱۳۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در جمع بسیج جامعه مهندسین اظهار داشت: مهندسی در جامعه ایرانی اسلامی عقبه بسیار بلندی دارد ویکی از برند های تمدن اسلامی است.

هنر های اسلامی در معماری شاخص است/در معماری اسلامی مولفه های  زیباشناختی رعایت شده است

وی افزود: در دنیای امروز برند های مختلف مهندسی وجود دارد اما هنر های اسلامی در معماری  شاخص است .

سردار مولایی گفت: مهندسی اسلامی و ایرانی شاخصه بسیار عجیبی است که هنوز هم خودمان به آن آنگونه که شایسته است توجه نکرده ایم.

فرمانده سپاه البرز بیان داشت: عقبه  معماری اسلامی به گونه ای است که تمام مولفه های  زیبایی شناختی از حمله استفاده از رنگ، استفاده از تقارن ، استفاده از فضاهای ایجاد شده ، بهره برداری از نور  و.. رعایت شده است اما متاسفانه در قرن بیست و یکم چیزهایی در ست میکنیم که کاملا بر عکس است.

وی تصریح کرد : بخش عمده ای از مطالعات معماری دنیا برمیگردد به معماری ایرانی اسلامی بر میگردد .

سردار مولایی گفت : اگر فلسفه مهندسی این باشد که فضای مطلوب زیست انسان را ایجاد کند با حضور در اماکنی مانند مساجد مشاهده میشود.

فرمانده سپاه البرز تاکید کرد: با گذر زمان در کشورمان المان های مذهبی در ساخت بناها از بین رفته است و از روش های غربی در ساخت سازه ها استفاده مشود.

وی اظهار داشت: استفاده از روح و کالبد عقبه مهندسی در کشورمان میتوان استفاده کرد و بناها را با هویت ایرانی اسلامی ساخت.

سردار مولایی تاکید کرد: بزرگترین سرمایه ما اعتماد مردم است، اگر اعتماد نباشد اعتبار هم از بین خواهد رفت، اگر جایی احساس شود که سیستمی که قرار است آرامش بخش باشد تبدیل به سیستم سوداگری شود تمام داشته هایمان از بین خواهد رفت.

فرمانده سپاه البرز بیان داشت: با توجه به توان و ظزفیتی  که در زمینه مهندسی وجود دارد کارهای بسیار بزرگی در استان انجام شده است، و پیشنهاد میکنم هیئت اندیشه ورزی مهندسی در استان تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در این هیئت اندیشه ورزی نقاط قوت و ضعف، آسیب ها و تهدیها بررسی شود و از نوآوری، ابتکار، ذهن فعال و توانمند دوستان در این زمینه استفاده شود.

سردار مولایی  گفت: انتظار میرود در بسیج مهندسین معماری های اصیل ایرانی به عنوان پایه و اساس قرار گیرد.

وی با بیان  اینکه یکی از گزاره هایی که در معمار ایرانی و اسلامی وجود دارد حفظ حریم است افزود: در معماری که حریم  افرادی که  در همسایگی یکدیگر هستند جایگاهی نداشته باشد تعریفی ندارد.

خبرگزاری بسیج استان البرز

 

 

ارسال نظرات