رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان یزد:

مشکلات واحدهای صنفی مسائل بانکی و معوقات تامین اجتماعی است

محمد رضا علمداریزدی در چهلمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بیشترین مشکل واحدهای صنعتی در استان یزد را مسائل بانکی و معوقات تامین اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع واحدها، 1842مورد دارای مسائل بانکی بودند.
کد خبر: ۸۹۲۰۱۵۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

 بیشترین مشکل واحدهای صنعتی در استان یزد مسائل بانکی و معوقات تامین اجتماعی استبه گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان یزد در چهلمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: تاکنون  39 کارگروه اصلی،52 جلسه کمیته تخصصی و 557 جلسه کارشناسی برای تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که دارای دو هزار و 325 مصوبه برای دو هزار و 175 پرونده مطروحه بوده است.

محمد رضا علمداریزدی بیشترین مشکل واحدهای صنعتی در استان را مسائل بانکی و معوقات تامین اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع واحدها، 1842مورد دارای مسائل بانکی بودند.
وی گفت: سال گذشته از 16 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که برای واحدهای صنعتی در کشور نظر گرفته شده بود، سهم استان یزد به یک هزار و 100 میلیارد تومان رسید و پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در استان مورد تصویب کارگروه قرار گرفت.
علمداریزدی با بیان اینکه استان یزد در پرداخت تسهیلات به واحدها رتبه چهارم را در کشور دارد، ادامه داد: جمع پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌ها به واحدها در سال گذشته 800 میلیارد تومان بود که 360 میلیارد تومان از طریق سیستم بهین یاب و مابقی به طور مستقیم از طریق بانک‌ها به واحدهای صنعتی پرداخت شد.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: قانون تسهیل و رفع موانع تولید امسال با قوت تمدید شد و برای واحدهای صنعتی در کل کشور 20 هزار میلیارد تومان اختصاص یافت و در استان یزد تاکنون برای امسال 741 واحد در سایت بهین‌یاب ثبت نام کردند.


وی اعلام کرد: در این جلسه پرداخت 115 میلیارد تومان  به 166 واحد صنعتی سرمایه در گردش به تصویب رسید و بنا به نظر کارگروه واحدهای سرمایه ثابت با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد که پیشرفت بالاتری تا تکمیل دارند در اولویت پرداخت قرار گرفتند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار