بر اساس یک گزارش، اختلاف نظر میان مقامات آمریکایی در این‌باره نیست که آیا هیلی جایگزین تیلرسون می‌شود یا خیر، بلکه مسئله این است که این اتفاق چه زمانی روی می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۲۰۱۸۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از پایگاه اینترنتی پلیتیکو، اگر قرار باشد رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، از دولت این کشور خارج شود، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، به طور گسترده‌ای مهم‌ترین نامزد برای جایگزینی تیلرسون تلقی می‌شود.

پلیتیکو نوشت: اختلاف نظر میان مقامات دولت ترامپ و روشنفکران سیاست خارجی واشنگتن در این باره نیست که آیا هیلی جایگزین تیلرسون می‌شود یا نه، بلکه مسئله این است که چه زمانی این اتفاق روی می‌دهد.

هیلی یکی از بلندپروازترین افرادی است که در دولت ترامپ مشغول فعالیت است و برای پیروزی بر تیلرسون رقابت می‌کند که موجب کاهش نفوذ و بودجه وزارت امور خارجه آمریکا شده است.

پیش‌بینی می‌شود نیکی هیلی تقریبا در همه دیدار‌های دو جانبه با ترامپ و تیلرسون حضور داشته باشد و نقش وی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل، ارتقاء یابد. هیلی همچنین در مرور کردن سخنانی که پیش‌بینی می‌شود ترامپ روز سه‌شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کند، نقش دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات