خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خبر داد

رژه نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس/ بازسازی عملیات قدس2 در طبس

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح 31 شهریور در 14 نقطه استان برگزار می شود گفت: نمایشگاه فرهنگی ـ معنوی در شهدای باقریه بیرجند و بازسازی عملیات قدس2 در طبس اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۱۹۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری ضمن تسلیت ماه محرم الحرام اظهارداشت: امام حسین(ع) با فدای جان خود در راه حق، به انسانها درس استقامت، آزادگی و حریت دادند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در راستای حرکت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا بود عنوان کرد: ما وظیفه داریم ارزش های امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های دفاع مقدس را که در یک راستا است حفظ و حراست کنیم.

قاسمی با بیان اینکه هشت سال جنگ به کشور ما تحمیل و به جان، مال و ناموس ملت ما تجاوز شد و ملت ایران به پا خاستند ادامه داد: هفته دفاع مقدس به خاطر حماسه ها، رشادت ها و ایثارگری های ملتی مقاوم برای برگرداندن عزت ملی و زنده شدن فضیلت ها همه ساله گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به اینکه سی و هفت سال از پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی می گذرد گفت:  این انقلاب، جمهوری اسلامی ، دین و ایمان به برکت خون شهدای دفاع مقدس است که باید زنده نگاه داریم تا نسل آینده نیز با تاسی از فرهنگ عاشورا همچون دفاع مقدس حماسه آفرینی کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خاطرنشان کرد: از آغاز ماه محرم الحرام یعنی 31 شهریورماه هفته دفاع مقدس آغاز می شود و برنامه ها تلفیقی است.

وی یادآور شد: با همت نیروهای داوطلب مردمی ، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان و شهرستان ها پا گرفته و آموزش ها انجام شده است.

قاسمی بیان داشت: شوراهای خودجوش مردمی امر به معروف و نهی از منکر در مساجد ، حوزه های علمیه، اصناف و بازار تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در ادارات کل 70 شورا و 25 گروه خودجوش ، تذکر لسانی و ترویج ارزش های اسلامی را برعهده دارند افزود: در حوزه های علمیه 5 شورا و 10 گروه ، در مساجد 30 شورا و 25 گروه و در اصناف 5 شورا و 5 گروه تشکیل شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد:  شوراها تصمیم گیری و برنامه ریزی می کنند و گروه ها کار میدانی و اجرایی برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به نیروهای داوطلب 700 نفر در 6 ماه گذشته صورت گرفته، 100 گواهینامه صادر شده است و یک هزار و 500 نفر در حال گزینش هستند.

قاسمی با بیان اینکه سال 94 قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد اذعان داشت: 2 سال از اجرای آن می گذرد اما در تشکیلات خیلی موفق نبودیم چون این کاری زمانبر و مردمی است که ما دبیر اجرایی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف را در کلاس های آموزشی دنبال می کنیم گفت: کارگاه ها، جلسات و آموزش هایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برای بانوان، کودکان و نوجوانان تاکنون برگزار شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: دو نمایشگاه در موضوع اقتصادمقاومتی و خرید کالا و نوشت افزار ایرانی  با توجه به توصیه اکید مقام معظم رهبری برپا شده است.

وی عنوان کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر 31 شهریورماه تا 6 مهرماه است که در این مدت 15 عنوان برنامه اصلی در شهرستانها اجرا می شود.

قاسمی با بیان اینکه شعار این هفته « نهضت حسینی، امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های انقلاب اسلامی» است افزود:  جمعه اولین روز این هفته برگزاری تجمع سراسری و سخنرانی اجرا می شود.

وی ادامه داد: نواختن زنگ امربه معروف و نهی از منکر در مدارس ، همایش بسیج ادرات و طلایه داران معروف، برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه از جمله برنامه ها در هفته امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: هفته دفاع مقدس در راستای تقویت دهه اول محرم و نمایشگاه رزمی آمیخته با عاشورا است.

وی اظهارداشت: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس 31 شهریورماه با رژه نیروهای مسلح در 14 نقطه استان آغاز می شود که میزبان این مراسم امسال سپاه است.

قاسمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 96 عمده نیروهای مسلح در مرزها برای پیشگیری از تجاوز و حمله غافلگیرانه دشمن مستقر هستند اما مراسم رژه با شکوه هر چه تمام تر اجرا می شود.

وی ضمن تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: پیاده روی و کوهپیمایی تمام اقشار، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، خاطره گویی و سخنرانی، اعزام گروه های جهادی، مسابقات فرهنگی ـ ورزشی و یادواره های شهدا در این هفته برگزار می شود.

قاسمی با بیان اینکه در مجموع 71 عنوان برنامه در سطح استان در هفته دفاع مقدس  برگزار می شود ادامه داد: همایش نقش بانوان در دفاع مقدس، نمایش فیلم های عمار و دفاع مقدس، بررسی تاثیر جنگ در اقتصاد ایران در دانشگاه ها، همایش تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، گردهمایی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، نشست های بصیرتی، همایش شیرخوارگان حسینی با همکاری هیئت رزمندگان پیروان عترت و بسیج خواهران اجرا می شود.

وی اظهارداشت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، دیدار با خانواده های معزز شهدا، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه ، تعزیه خوانی، صبحگاه مشترک نظامی ، جشن شکوفه ها ، دیدار با بسیجیان، آزادگان و جانبازان، برپایی ایستگاه صلواتی و تئاتر خیابانی از دیگر برنامه ها در طول هفته دفاع مقدس است.

 فرمانده سپاه استان از برگزاری برنامه های تجلیل از سربازان دفاع مقدس، نمایش فرهنگی ـ رزمی، بازسازی عملیات قدس2، جشنواره گروه های سرود در شهرستانها و راهیان نور، تجلیل از زنان ایثارگر، استقبال از دانشجویان جدیدالورود، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در دانشگاه، دیدار با علمای اهل سنت، برگزاری صبحگاه در مدارس با حضور راویان دفاع مقدس ، مشاوره حقوقی بسیج حقوقدانان در مساجد در هفته دفاع مقدس خبر داد.

 وی با بیان اینکه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان شنبه اول مهرماه خواهد بود گفت: نمایشگاه فرهنگی معنوی « امتداد عاشورا» در شهدای باقریه بیرجند  شنبه اول مهرماه افتتاح می شود و به مدت یک هفته باز است.  بخش رزمی این نمایشگاه در شهرستان طبس بازسازی عملیات قدس 2 است.

قاسمی ادامه داد: افتتاح 50 پروژه محرومیت زدایی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان و همایش چوپانان و گله بانان با حضور 400 چوپان سوم مهرماه اجرا می شود.

وی اظهارداشت: این برنامه ها به همت جوانان بسیجی برگزار می شود و از همه دوستداران انقلاب برای حضور در برنامه های بسیج و سپاه دعوت می کنیم.

 فرمانده سپاه استان از برگزاری اولین کنگره  2 هزار شهید استان در مهرماه سال 97  خبر داد و گفت: برنامه ملی است و مسئولین کشوری، خانواده های شهدا و رزمندگان استان در هر کجای کشور در این کنگره حضور دارند.

وی ادامه داد : تاکنون 22 کمیته برنامه ریزی کنگره تشکیل شده اند .

قاسمی با بیان اینکه اجرای این مراسم 6 روز است برای هر قشری اجلاسیه داریم افزود: کنگره شهدا رویدار مهم فرهنگی و دفاع مقدس در استان است تاکنون اجرا نشده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار