نماینده مردم شاهرود و میامی گفت : در صورت درخواست طرف آمریکای برای دیدار با دکتر ظریف،‌ وزارت امور خارجه باید بسیار با احتیاط و دقیق با این مسئله برخورد کند.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۰۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی پیرامون احتمال دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس سالیانه سازمان ملل و مواضع کشورمان در خصوص این دیدار"، اظهار داشت: با توجه به مواضع اخیر کنگره و سنای آمریکا در اعمال فشار و تحریم‌های جدید علیه ایران و مواضع بشدت خصمانه رئیس جمهور این کشور، باید کاملا مقتدرانه در برابر این زیاده خواهی‌ها ایستادگی کرد.
وی با اشاره به اینکه طیفی در آمریکا تلاش می‌کنند که دیدار وزرای خارجه دو کشور در نیویورک برگزار شود، گفت: در صورت درخواست دولت آمریکا شاید این دیدار بتواند به برطرف شدن برخی مسائل و اعلام مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران به طرف مقابل کمک شایانی کند، البته این دیدار نیز باید در چارچوب حکمت، مصلحت و عزت ایران باشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه با توجه به شکست آمریکا در چالش کره شمالی دولت این کشور به دنبال راهی برای کاهش فشار افکار عمومی و کم کردن تنش‌ها در داخل می‌باشد، تصریح کرد: به همین دلیل دولت مسائل ایران را مطرح می‌کنند تا افکار از موضوع کره شمالی منحرف شود و با دادن اطلاعات غلط به مردم درصدد سرپوش گذاشتن به اشتباهات خود می‌باشند.
وی با تأکید بر اینکه در صورت درخواست طرف آمریکای برای دیدار با دکتر ظریف، وزارت امور خارجه باید بسیار با احتیاط و دقیق با این مسئله برخورد کند، افزود: چرا که مذاکره و دیدارو گفتگو نباید آغاز یک چالش جدید باشد، بلکه باید نقطه‌ای برای اعلام مواضع و دیدگا‌های عاقلانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مورد بحث و اعلام بدعهدی‌های آمریکا باشد. /
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: با توجه به سیاست‌های خصمانه آمریکا بدون شک نباید پیش دستی برای این دیدار از سوی ایران صورت بگیرد که این امر نیز در گفتگو‌های آقای ظریف وزیر امور خارجه مشاهده می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها